Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:ja wat zal ik zeggen. Een hackamore, zowel trad als S, is nog steeds een optoming waarbij je een afspraak hebt met je paard dat je hem geen pijn doet als hij luistert, echter als hij níet luistert....
Ik kies liever voor een optoming waar geen 'pijn-afspraak' achter zit.
haukieboy schreef:Ik heb eens met een dr. cook achtig iets gereden maar vond dit nog niet echt dat ik dacht van yes. Als ik eens met een groepje een buitenrit ga maken wil ik ook nog wel eens iets van een rem hebben en ik had niet het idee dat de cook daar geschikt voor was
haukieboy schreef:Daarom heb ik van de week maar eens een hackamore van een vriendin geleend [ze heeft zo'n gangbare lichtbruine zeg maar] Ik heb er maandag een buitenritje mee gedaan en was er op zich wel tevreden over. Vanavond heb ik 'm mee gehad naar de dressuurles, maar mijn juf was er niet zo van gecharmeerd. Omdat mijn peerdje moelijk na geeft moet ik best wel veel vragen en daarvoor vond zij deze hackamore niet geschikt. Ook vond ze dat je je paard er niet mooi mee kon laten inbuigen door de scharen en op zich kon ik me daar ook wel in vinden.