Hulp/advies gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjippeltje

Hulp/advies gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 21:42

Hallo!

Ik lees tegenwoordig vaak over natural rijden, en ik vind het interessant.
Mij lijkt die manier van rijden veel leuker (uiteraard ook voor mijn paard).
Ik wil het heel graag leren, maar ik denk niet dat het verstandig is als je van internet en boeken zelfstandig zou gaan proberen.
Ben al wel met vrijheidsdresuur bezig, wat Nicole erg leuk vind.
Qua bitloos: lijkt me ook geweldig, en het lijkt me fijner voor mijn paard, omdat als ik de teugels tijdens buitenritten losjes houd, mijn paard veel rustiger en ontspannen loopt.
Mijn moeder krijgt dit (vreemd genoeg Verward ) niet voor elkaar om de teugels wat losser vast te houden.
vandaar dat zij denkt dat bitloos rijden niets voor Nicole is.
(we rijden trouwens ook met de thiedeman teugel, wat ik iets minder vind.. Nors opkijken, tenminste, het lijkt me niet echt leuk voor het paard? Of zit ik nou fout? Verward)

Maargoed mijn vraag was (euh, vragen waren: ):
Hoe kan ik een begin maken met natural rijden, en woont er iemand eventueel in de buurt van waalwijk die kan helpen?
Is het heel duur??? En is het slim om een met een paard wat met thiedemanteugel rijdt natural te gaan rijden etc?

Groetjes van Lisa

Puchje

Re: Hulp/advies gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:03

Zou je graag willen helpen, maar je woont echt iets te ver weg helaas Tong uitsteken

Zoek even in dit topic:

[NH] Lessen in NH
Succes ermee!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:16

Hey,

Aankomende zondag organiseer ik op stal een informatie dag over 'natural'. Ook o.a. over bitloos rijden en een tandarts die uitleg erover komt geven. Daarnaast kan je het meteen uitproberen op één van onze paarden.

Het is een beetje uit de richting maar zeker interessant en incl lunch.

Zie verder mn onderschrift Knipoog

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:13

Lijkt me heel leuk, maar het is nogal een grote afstand van Noord brabant naar friesland :'(

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:40

Ik denk dat je aan je eigen manier van leren het best leert...

Dan kun je ook zien of je paard het wel fijn vind en of jij er wel tevreden mee bent.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:10

Sjippeltje schreef:
(we rijden trouwens ook met de thiedeman teugel, wat ik iets minder vind.. Nors opkijken, tenminste, het lijkt me niet echt leuk voor het paard? Of zit ik nou fout? Verward)

Als de thiedeman goed is afgesteld en het paard gedraagt zich netjes, dan merkt het paard verder niets van dat ding. Maar als je aangeeft dat je moeder al niet eens los KAN laten, dan vrees ik dat de thiedeman misschien ook niet goed wordt gebruikt/afgesteld. Dan is de kans ook groot dat je rijtechnisch wel meer problemen hebt, want een te vaste teugel vanuit de ruiter levert stugheid van het paard, wat weer vertaalt naar nog stugger worden van het paard.
Klinkt alsof je vooral gebaat bent bij een ander lesgeefmens voor jullie allemaal.

Sjippeltje schreef:
Maargoed mijn vraag was (euh, vragen waren: ):
Hoe kan ik een begin maken met natural rijden, en woont er iemand eventueel in de buurt van waalwijk die kan helpen?
Is het heel duur??? En is het slim om een met een paard wat met thiedemanteugel rijdt natural te gaan rijden etc?

Wat is jouw definitie van "natural rijden"? Als je paardvriendelijk wilt rijden, moet je "gewoon" een goed lesgeefmens zoeken, daar hoeft niet een speciaal labeltje aan te hangen. Een goed lesgeefmens kan je ook begeleiden met bitloos rijden, naast het begeleiden van correct met bit rijden. Dan kun je beter nagaan wat voor jullie als combi een geschikte optoming en rijstijl is. Het kan zelfs zo zijn dat je moeder met een andere optoming zou kunnen gaan rijden dan jij Knipoog

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:27

je zou eens kunnen kijken op de website www.2bone.nl van Bianca Boonacker, ze geeft goed les en is ook gericht op nh.
Ze zit in Kaatsheuvel

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:50

Ik vind Harrie van Loon zelf erg goed, hij geeft heel goed, duidelijk en positief les en hij houdt zich bezig met NH. http://horsemanforyou.nl/

engel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:13

kijk eens op de site van arua the natural way! misschien is dat iets voor je,
http://www.arua.nl

JannekeBud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:32

Hoi,

Leuk dat je geinteresseerd bent, als je wil kan ik een keer langskomen voor een proefles. Zodat ik je wat info en tips kan geven. Ik kom regelmatig in de buurt van Waalwijk.

Janneke
www.jannekebuddendijk.com

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:34

nog nooit van gehoord ..
Daar ga ik eens wat over zoeken ... Vork