DL welk gaatje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

DL welk gaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:46

Hoi.
Als je aan de dubbele lijn gaat longeren.
Maar ik ga het paard beleren welk gaatje moet je dan hebben??
De onderste of bovenste en welke is het handigst voor het beleren??
En wat is het verschil??
En wara dient het bovenste gaat voor die boven op bij de schoft ligt?
Gooi het er maar uit Clown

Iris82

Re: DL welk gaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:55

Ik zou gewoon een enkele longe gebruiken.
Ik weet dat je een tip gekregen hebt om een dubbele longe te gebruiken, maar als jullie het allebei nog moeten leren lijkt het me verstandiger om met een enkele longe te beginnen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:37

Inderdaad.

Je weet niet eens hóe je een longeerlijn vast moet maken. Je hebt nu, ontzettend overbodig, een longeersingel gekocht, waar je in feite niets aan hebt (met ringen aan iedere zijde zo te horen).

Om simpel met enkele longe te longeren, daar heb je nog niet genoeg ervaring mee, en nu moet je het een jonge pony ook nog eens gaan aanleren.

Meid alsjeblieft hou op met al dat aangerommel, je doet meer kwaad dan goed op deze manier. Longeren met dubbele lijnen is niet maar zo 'ff' een longeersingel kopen, wat mensen op bokt vragen welk gaatje waar voor is en hupsa pony op de volte gooien.

De bovenste ring bovenop bij de schoft zal hoogstwaarschijnlijk een oogje zijn om een staartriem aan te bevestigen.
Denk dat wat jij gekocht hebt zo'n simpele longeersingel is die ook wel als dekensingel wordt gebruikt.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 07:43

JoyCiej007 : Ik ga er ook niet zomaar aan klooien.
De eigenaar die helpt. Knipoog
En de pony is niet jong meer hihi. is ongeveer 15 Knipoog.
Maar ik ga echt niet druk longeren, want de eigenaar heeft haar als ik vaker gelongeerdt maar nog niet heel veel, Knipoog

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:57

Volgens mij snap je het inderdaad nog niet echt he? Je moet de ene kant van de lijn door het onderste ringetje halen naar het bit toe. Dan de andere kant precies het zelfde. Niet gelijk gaan optomen daar moeten ze nog aan wennen, ga eerst maar 's je paard aan de teugel laten lopen met 2 lijnen aan het bit zo.