1 longeerlijn of 2 lijnen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

1 longeerlijn of 2 lijnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:43

Hooi.
Als je aan de Dubbele lijn wilt gaan werken.
En je hebt maar 1 longeerlijn kan dat dan ook??
Ik heb wel een Longeersingel.. of moet je ECHT met 2 longeerlijnen??
En hoe maak je het vast?
Gr Sabina

JoyCiej007

Re: 1 longeerlijn of 2 lijnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:33

*zucht eens diep*

Gebruik eens de zoekfunctie, en lees zonodig eens de FAQ door.

Dubbele longe betekent met 2 lijnen, dacht dat ik je dat wel had uitgelegd.

Met 1 longeerlijn longeren en dan aan de singel vastmaken is, naast dat het totaal geen nut heeft, ook niet goed want dan wordt ponylief gewoon naar binnen getrokken.

En nogmaals, wat ik ook in je andere topic vermelde:
Hoe wil je in godsnaam een jonge pony het longeren aanleren met dubbele longe en longeersingel en weet ik veel wat, als je nog niet eens een simpele shet met een enkele longeerlijn kan longeren?

Nogmaals advies: lées eerst nou eens eventjes wat dingen door, bokt is niet om alles wat er in je op komt maar klakkeloos te vragen, je kunt ook zelf wat interesse en activiteit tonen en wat gaan opzoeken.

Nogmaals: ga er niet zelf mee aanprutsen, vraag een ervaren iemand om het je te leren en uit te leggen.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 07:45

Ik weet echt wel wat ik doe.
Bokt is ook voor vragen, Knipoog
En de shet die is eerst longeerde die heb ik voor elkaar goed telongeren. ze doet het heel goed. maar de eigenaar gaat haar kopen dus. kan ik later verde rlongeren..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 07:50

*Ik dacht dat ik net ook al zo iets tegenkwam *

Dubbel betekend (in dit geval) 2, dus als je met een dubbele longe wilt gaan longeren, doe je dit met 2 longes

Wanneer je met 1 gaat longeren heb je geen longeer singel nodig

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 08:16

O oke. want ik heb wel is gezien op plaatjes en filmpjes dat ze ookmet 1 longeren + Singel dan maken ze de longeerlijn aan het uit einde van het ding. dus wist ik niet meer wat nou handige was. en een meneer die helpt mij die van de paarden is. Knipoog Ik ga trouwens ook niet de lijnen er door heen doen ik doe het gewoon voorlopig alleen om en longeren gewoon aan het halster als de meneer later mij uitleg over dingen of iemand anders die mij darabij gaat helpen voor de dubbele long dan ga ik verder.. wou alleen advies zodat ik al heel wat weet. Knipoog

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 08:29

Er mag een Slotje op! Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:05

bokt is voor vragen ja, maar in principe niet voor dit soort vragen die men (naar mijn idee) soms stelt uit pure luiheid, zelf iets opzoeken hoort er ook bij.
Hoevaak er nu wel niet een topic op AR is gesloten met de vraag 'hoe zet ik mijn shet voor het karretje'.....

Vraag me wederom af waarom je weer om een slotje roept....... je wil advies, dan vraag je dat hier, en dan wil je weer een slotje?

En 'wat je ooit eens op een plaatje/filmpje' hebt gezien, vind jij dat betrouwbare bronnen?
Ik heb ooit eens een plaatje gezien van een menner die de tong van z'n paard maar had vastgebonden, zodat het beest z'n tong niet over het bit kon gooien.

Kan ik daar de conclusie uit trekken: 'als mijn pony tong over bit gooit, dan kan ik de tong wel vastbinden, want kijk, op dat plaatje deden ze dat ook!'.

Nogmaals; als je dus hierin wordt begeleidt door een ervaren persoon, had je dit geweten óf kunnen vragen Knipoog

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 16:03

Ik ben ook niet zo gek om de tong vast tebinden.. dat is zo logich teminste voor mij.. Knipoog Maar ik wou een slotje omdat ik het al weet.. en ik vraag idd advies maar iedereen geeft weer comentaar van dat ik het weer niet kan of andere dingen en daar heb ik geen zin in.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:42

_Scharlot_ schreef:
Ik ben ook niet zo gek om de tong vast tebinden.. dat is zo logich teminste voor mij.. Knipoog Maar ik wou een slotje omdat ik het al weet.. en ik vraag idd advies maar iedereen geeft weer comentaar van dat ik het weer niet kan of andere dingen en daar heb ik geen zin in. Ik heb het trouwens op gezocht wat ik al zij. van youtube en plaatjes.. ik wou het nog zeker weten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 01:08

je snapt mijn punt niet, maargoed geeft niet Knipoog hier dan wat duidelijker:
Het geval met bit over de tong is slechts een voorbeeld.

Op plaatjes en op youtube zoeken is géen goede manier om er achter te komen hoe je moet longeren met dubbele lijnen en/of een longeersingel.

Waarom niet? omdat niet iedereen het goed doet. Kan dus maar zo zijn dat jij per toeval een filmpje of zelfs meerdere treft waarbij er níet op de juiste manier gelongeerd wordt, of zelfs met een bepaalde methode (bijv. met gebruik van touwtjes) die niet voor iedereen geschikt is om maar zo even toe te passen als je niet precies weet hoe en wat.

Youtube en plaatjes, dat zijn écht geen betrouwbare bronnen om informatie vandaan te halen. Dit wederom niet om je te 'pesten' zoals je dat misschien ziet, maar om je duidelijk te maken dat góede informatie een must is. Op internet is werkelijk waar álles tegenwoordig te vinden, maar de kunst van het gebruik van bronnen als internet is dus de juiste informatie er uit halen die waar is.
Iedereen kan vanalles op internet kwakken, maar dat wil niet gelijk zeggen dat dat ook juist is. Knipoog Ik heb op youtube toch menig longeerfilmpje gezien waarvan mijn haren recht overend gingen staan, en hoop dan ook van harte dat je die filmpjes dus niet hebt gezien......

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 01:31

Ik ga volledig met JoyCiej007 mee. Niks aan toe te voegen.

Wel wil ik nog even in haken op het vragen om een slotje.
Dat er niet gelijk een slotje op het topic wordt gedaan, is omdat
andere mensen wel misschien nog wat aan het topic zouden
kunnen hebben. Over het algemeen gesproken dan, want hier
kun je op het moment alleen lezen dat je niet alleen op plaatjes en het internet af kunt gaan om je paard te beleren, en dat je niet zomaar overal een topic voor hoeft te openen. Veel staat al
in een ander topic Knipoog