[AR] Majoor en zijn revalidatie training (mennen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Majoor en zijn revalidatie training (mennen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:56

Afbeelding
Afbeelding
Stap training door het lange gras. (zusje ment)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna heb ik wendingen met hem gereden.

Met [paard] gaat het goed, hij raced, bokt en springt er op los in het land en loopt bij dit alles niet meer te zwalken.
Hij loopt als een rots, daar ben ik wel blij mee.

Op zich is hij heel fijn om te mennen, soms gaat hij te diep.
Vooral in het begin als hij erg enthousiast is en ik ophoudingen moet maken.
Hij gaat dan idd rustiger maar gelijk ook heel diep lopen.
Verder ben ik super tevreden over hem.

JoyCiej007

Re: Majoor en zijn revalidatie training (mennen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:59

Ziet er goed uit hoor, hij loopt inderdaad soms te diep, te zien op foto 3. Heb al meerdere topics van hem gezien, ik blijf 't een prachtig, imposant paard vinden.

Vraag me alleen af wat je bedoeld met 'revalidatie-training'? Is hij geblesseerd geweest oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:51

[paard] is een tijdje terug gevallen, uitgegleden of gestruikeld hoe je het maar wil noemen.
Dit heeft heel veel inpact op [paard] gehad en hij liep toen niet helemaal okay meer.
Er bleek een wervel omhoog te steken en die is weer terug gezet.
Vervolgens na wat rustige training (stappen etc) wilde ik eens kijken hoe hij onder het zadel zou zijn.
Dit bleek helemaal niet goed, heb toen niks geen onregelmatigheid kunnen ontdekken aan zijn lichaam en heb toen de DA er bij gehaald.
Die constateerde ataxie maar vervolgens bleek later de wervel weer terug geschoten te zijn en is hij weer goed gezet.
Niet door de DA die ik er in eerste instantie bij had want die stond daar sceptisch tegen over.
Nieuwe DA er bijgehaald en die constateerde een paard met veel spierpijn (logisch na al dat gekraak) maar geen atxie (ik blij) en hij heeft mij een soort training voorgelegt.
Om hier niet heel uitgebreid te gaan uitleggen wat er allemaal toen is gebeurd hoe ik het op deze beknopte versie.

Zoals je kunt zien gaat hij al weer aardig goed.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:57

Op sommige foto's lijkt het dat hij met het schoftje trekt i.p.v. met de strengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:01

Jij bedoelt de vierde foto.
Hier hield ik hem net in omdat hij zo enthousiast werd, daarom hangen de strengen slap.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:44

Ik zie het op alle foto's.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:21

ja ik zie het ook de stengen hangen in boogjes dus strenge wat straker maken

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:12

inderdaad de Strenge moet wat strakker voor de rest vind ik het een super mooi paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:20

De strengen kunnen niet strakker want dan komt [paard] met zijn achterbenen tegen de knuppel.

Ik zal enige uitleg geven over het een en ander. (aangezien ik nu snap wat jullie bedoelen)
Zoals jullie zien is dit een twee wielige wagen, nu is het zo dat de bomen van het lamoen erg dun zijn.
Daarbij komt dat de lichtogen waar de bomen van het lamoen door gaan te groot zijn.
Bij het mennen gaat het lamoen dan ook op en neer in de licht ogen, dit ment erg vervelend.

We hebben daar een oplossing voor gevonden.
We gebruiken nu sperriempjes om het lamoen in de lichtogen vast te snoeren.
Het lamoen wipt nu niet meer op en neer in de licht ogen, maar kan ook niet heen en weer schuifen.
Normaal gesproken schuift het lamoen heen en weer in de lichtogen als je bijvoorbeeld remt, dit kan dus niet bij deze constructie.
Bij de derde foto kun je goed zien dat de ogen naar achteren gaan i.p.v. dat ze op de plek blijven.

Als jullie een oplossing weten dan hoor ik dat graag.