[AR] Raar beleerd Of gewoon niet geschikt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sil_Bill

Raar beleerd Of gewoon niet geschikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 20:21

Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje.
Ik heb met mijn vorige haflingers gemend zowel enkel en dubbelspan. Ik mende deze al (met begeleider) vanaf ze net voor de kar liepen. Ik vond het super leuk om een oefenwedstrijdje te rijden of gewoon lekker door het bos. ik heb nu een eigen hafje die vroeger ong. een jaar voor de kar heeft gelopen(das nu 7 jaar geleden) Bij de verkoop kregen we te horen dat ze er niet geschikt voor was(schrikken en onrusdtig). Maar nu sprak ik iemand die daar ook op stal stond en die zei dat ze wel braaf was. Soms schrok ze wel eens maar dat was niet zo raar Ze was nog lang niet verkeers mak.
Zo is ze dus een keertje in een hek beland doordat ze schrok van een vragtwagen.
Naarna zijn ze gestopt.

Nu zijn we 7 jaar verder en is ze 100% bom proof. Ik zou graag weer willen mennen. En heb al iemand die me erbij wil helpen. Ik heb haar nu al helemaal in het tuig en longeer zegmaar met dubbele longe.
Ook langs de weg. En al 1 keer met een autoband er achter. En ze gaf geen kik!!

Wat denken jullie: Zal ze gek worden met een kar?
Of is het gewoon een kwestie van vertrouwen dat ze nu wel heeft en de Veerkeersmakheid die toen ontbrak....

PercyLeen

Re: Raar beleerd Of gewoon niet geschikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:27

Ik zou het gewoon onder goede begeleiding proberen!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:20

gewoon proberen onder begeleiding zorg desnoods dat je met een man of 3 bent. Wat er toen gebeurt is was jij niet bij en als ze niet verteld zouden hebben dat ze ooit beleerd was had je er nu ook niet tegenaangelopen.

Gewoon proberen en goed op blijven letten. Miss dat ze nu dat beetje meer heeft wat toen ontbrak

succes ermee

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:40

Sil_Bill schreef:
Zo is ze dus een keertje in een hek beland doordat ze schrok van een vragtwagen.
Naarna zijn ze gestopt.

Ik heb zo ook ooit eens een tuinhekje geramd doordat mijn jonge haflinger niet zo gek was op de pikdorser die op ons af kwam. Daarna ben ik naar huis moeten stappen (aan de lange lijnen zonder tweewieler; lamoen was afgebroken) en de eerste twee auto's keek ze raar, maar daarna was ook dat over. Toen mijn kar hersteld was, heb ik ze gewoon opnieuw ingespannen en zijn we verder gegaan.

Als je merrie nu niet meer schrikt als je ermee buiten rijdt, zou ik het erop wagen. In alle geval wel met een ervaren begeleider, maar blijkbaar is dat al in orde.

Groeten, SuSEQ

Brendos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:27

Ik zou het ook eerst onder goede begeleiding proberen.

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:20

okeej bedankt voor julkie reacties!!