Rennen als 2 jarige

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kilde

Rennen als 2 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 16:42

Wat vinden jullie ervan dat Volbloeden als 2 jarige al aan rennen meedoen?
Er is veel kritiek op sinds de merrie Eight Bells overleed nadat ze 2e werd in de Kentucky Derby

Persoonlijk vind ik dat je het per paard moet bekijken. Sommige zullen er pas klaar voor zijn als ze 3 jaar zijn.

Graag jullie mening.

esperance

Re: Rennen als 2 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:20

Nou je geeft het zelf al een beetje aan. Sommige zijn nog niet klaar om als 2 jarige te lopen. Die lopen dan ook als 3, en soms als 4 jarige voor het eerst..
Eight bells was dan wel 3 jaar. Maar toch is het rot hoe het gelopen is.

kilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 17:22

ik las ergens op een site dat ze pas 2 was Nors opkijken Nors opkijken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:05

kilde schreef:
ik las ergens op een site dat ze pas 2 was Nors opkijken Nors opkijken

het is immers de derby der drie jarigen...

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:27

Volgens mij heeft iedereen het aangenomen dat ze pas 2 jaar was omdat het dan nog dramatischer maakt...

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:32

of ze nou 2 of 3 was, het komt een keer voor dat een paard overlijdt. niet ieder paard is hetzelfde. ik denk persoonlijk dat het beter zou zijn voor ieder paard om ouder te zijn dan 2 jaar. het is niet dat sommige het niet zouden kunnen, maar ik heb het er nu over wat beter zou zijn.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:32

volgens mij is bijna iedereen uit de draf en rensport het erover eens dat de koersen allemaal een jaar moeten opgeschoven, beginnen als 3 jarige en de derby met vier jarigen...maar niemand stelt het in? Misschien ligt dat toch aan de traditie die we niet willen breken....

kilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:43

wie zijn we?? het is trouwens geen traditie dat paarden op hun 2e gaan rennen, vroeger begonnen de paarden pas als ze 5 waren. Sinds aangetoond is dat volbloeden op hun 2e al "volwassen" zijn rennen ze al op hun 2e.

Ik blijf er bij dat het van het paard afhangt. Knipoog

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:47

Ben er niet zo voor. De meeste paarden zijn nog niet volledig ontwikkeld als ze 2 zijn. Ook volbloeden niet, ookal zijn ze vroeg volwassen. Volgens mij is het ook niet goed voor de gewrichten en voor de ontwikkeling van het paard.
Verder ben ik niet zo voor de ren-sport. Ben 1 keer in New-Market geweest. Niet echt leuk om the horen hoe die paarden worden getraind. Voor de drafsport net zo. Ik vind dat de ondergrens minimaal 3 jaar moet worden.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:51

vanaf 3 jaar vind ik het kunnen, maar 2, dan groeien ze nog meer, en dan kunnen ze er later veel problemen aan overhouden.. Bloos maar als ze 3 zijn, groeien ze (bijna) niet meer, en zullen ze er minder snel iets aan over houden .. Haha!

|heb ik vandaag is met een vriendin over zitten nadenken, en de tekst hierboven was zeg maar onze conclusie Haha! |

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:18

Deze discussie is al zo vaak gevoerd, hier op bokt. Zoek op renpaard en je vindt hele discussies, ook met goede argumenten van rensportliefhebbers. Laatst nog in het topic van Eight Belles. Ik ben niet tegen het trainen van 2jarigen, maar vind wel dat het individueel (dus per paard) moet worden bekeken en gelukkig gebeurt dat ook. Nu spreek ik alleen voor Nederland, over daarbuiten kan ik niet oordelen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:20

Esile schreef:
Deze discussie is al zo vaak gevoerd, hier op bokt. Zoek op renpaard en je vindt hele discussies, ook met goede argumenten van rensportliefhebbers. Laatst nog in het topic van Eight Belles. Ik ben niet tegen het trainen van 2jarigen, maar vind wel dat het individueel (dus per paard) moet worden bekeken en gelukkig gebeurt dat ook. Nu spreek ik alleen voor Nederland, over daarbuiten kan ik niet oordelen.

dat is dit topic Knipoog

vergete niet dat de eigenaar eigenlijk 100% bepaald, als die echt wil en er is geen discussie mogelijk dan houdt het op voor het beestje en moet het aan de bak.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:23

Bekijk het idd per paard.
Een jaar later instellen vind ik ook prima optie maar vergeet vooral niet dat de renpaarden op die leeftijd zeer lichte jockeys dragen, maar een paar races lopen waarvan korte afstanden. Heel essentiele punten. Denk dat daar een hoop bokkers in hun primaire en emotionele reactie totaal aan voorbij gaan.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:54

Woogy schreef:
Esile schreef:

dat is dit topic Knipoog

Ik bedoelde het nieuwsbericht dat op de eerste bokt pagina had gestaan Knipoog Over het ongeluk van Eight Belles..