[AR] Ja! eindelijk dikkie voor de wagen 1e keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Ja! eindelijk dikkie voor de wagen 1e keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:19

JAAAH! ik ben helemaal blij Haha!
vandaag kon dikkie dan eindelijk voor het wagentje, we hadden de sulky al 3 weken maar het baasje was op vakantie/ uitwisseling (school) dus heb ik gewacht tot ze terug was, is wel zo leuk als ze er zelf bij is de 1e keer Tong uitsteken
Ik had ondertussen veel lange lijnen geoefend zodat dikkie start klaar zou zijn als eva terug zou komen.

Dit was dus de 1e keer dat dikkie echt wat achter haar kond hand hangen Tong uitsteken
Ik ken dikkie al 8 jaar en het is altijd een mak en nuchter beest geweest, maar jah met zo iets nieuwe weet je maar nooit het is en blijft een dier.
Maar eva en ik vonden het spannender dan dikkie, die stond zowaar bijna te slapen bij het inspannen en afstellen van het tuig.
Het leek wel of we dit elke dag al doen, ik was echt verbaast hoe normaal dikkie bleef (ik had wel verwacht dat ze mischien het even gek zou vinden).

Toen we alles klaar hadden hebben we een rondje (zonder iemand erin) om het huis gelopen, dikkie sjokte maar wat achter eva aan zoals ze altijd loopt als we met haar wandelen.
Vlak bij huis hebben eva en ik om de beurd klein stukje in de sulky gezeten, dat ging prima eva bleef er naast lopen en ik deet dat ook bij haar (alleen voor de foto dan even niet Clown ) dikkie liep gewoon door en luisterde braaf als ik of eva wou halthouden.
Daarna hebben we dikkie weer afgetuigd en lekker in de wei gezet.

Ik ben erg trots op dikkie ze verbaast me na al die jaren nog steeds, hoe snel ze dit heeft geleerd voor een pony die vrijdag 19 word, en zo even wegloop met dat ding achter haar aan Tong uitsteken
Nu romy nog maar dat komt wel (die is stukje lastiger, eerst maar goed lange lijnen met haar doen).

Ik moet trouwens de broek wel wat losser doen die zit best strak naar mijn idee Clown
(en dat maffe gespje bij het borsttuig was even snel oplossing om die uiteinde van de strengen vast te maken.)

Genoeg gekletst hier de foto's van vanmiddag:

1. dikkie die al sliep voordat we begonnen Koe
Afbeelding

2. vlak voordat we gingen, zie dat beentje dikkie wou wel Tong uitsteken
Afbeelding

3. achter het huis, dikkie sjokt maar wat achter eva aan.
Afbeelding

4. toen ging ik er even in.
Afbeelding

5. en eva nog even leuk poseren. (ik vind dit een erg leuke foto trouwens Haha!)
Afbeelding

En nog even filmpje vlak voor eva's huis:
http://s6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/?action=view&current=100_0233.flv

Als jullie nog wat zien wat nog niet helemaal goed zit hoor ik dat graag Lachen.
Nu hoor ik officieel bij het AR forum hahah Clown

Brainless

Re: Ja! eindelijk dikkie voor de wagen 1e keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:22

Ziet er goed uit zeg.

Alleen je broek mag wel wat losser en een gaatje lager.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:41

Jah, over die broek had ik zelf al aangegeven Lachen
(staat in stukje tekst boven de foto's)

Volgens mij mag mijn borstuig ook wel gaatje omhoog.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:30

En ik denk dat je lamoen/lichtogen wat omhoog mogen, volgens mij 'hangt' de sulky nu in de lichtogen, die zou moeten zweven.

Ziet er leuk uit verder, veel plezier gewenst met het mennen!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:30

De broek zit qua hoogte goed hoor!

Je borsttuig mag idd wel een gaatje omhoog! leuke fotos

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:20

Ik vind je broek ook goed zitten. je borsttuig zit echter veel ste laag! Heel veel plezier met mennen, je hebt een leuke aanspanning.

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:20

pas je wel op dat je lamoen er niet uit floept,wij hebben de zelfde sulky alleen dan een maatje groter maar die was uit de lichtogen geschoten als hij omhoog wipt .
ik heb hem nu vast gezet met een touwtje zie topic [AR-ITP] Soleda onze arabier beetje dressuur daar zie je t touwtje zitten!
gr martijn

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:30

@ bandosx:
Jah daar let ik wle op Tong uitsteken iemand die ik ken heeft dat ook een keer gehad dat ze beetje kiepte, maar als het goed is gebeurd dat niet als je sulky goed in evenwicht is.

Onze sulky is nu in evenwicht, de dealer van onze sulky had uitgelegd waneer je weet of de sulky in evenwicht is.
Als de lamoen in de lichtogen zit hoor je iets tegendruk te voelen als je hem beetje optilt is ons verteld, en de sulky mag niet op en neer gaan tijdens het stappen of draven, dan zit die goed.
Of wij het helemaal 100% goedhebben merken we pas als we gaan draven Tong uitsteken maar als die nog niet helemaal oke ligt kunnen we het altijd veranderen, dat is vaak toch wel de 1e paar keer effe passen en meten Lachen

Maar thnxx voor de tip had even bij je linkje gekeken, als dat goed werkt is dat wel oplossing als onze er mischien ook ooit uitfloept, hoop het van niet hahah Tong uitsteken

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:37

dat we het bij ons gingen proberen ging het dus mis,de sulky was ook in evenwicht,als je een hobbeltje over rijdt kanhet al gebeurd zijn,ik vind het voor de prijs een hele leuke sulky maar hij heeft geen goede balans! (we zijn er wel blij mee hoor)

gr martijn

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:45

Jah dat zou inderdaat dan wel kunnen als we over een hobbel gaan, ik ga morgen voor 2e x rijden, we oefenen op een heel vlak veld dus daar zal ik dat probleem nog niet hebben maar al we een keer het bos in gaan neem ik voor de zekerheid maar die touwtjes mee, mocht het misgaan heb ik ze meteen bij de hand Tong uitsteken

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:54

dan ben je te laat Clown ik heb het omkiepen op film staan maar zal kijken of ik dat op de pc kan krijgen,dan zie je meteen wat ik bedoel!

gr martijn

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:57

Leuk Haha!
Maar ff wat anders.. wat staat die pony ongewoon laag op dr hoeven

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 21:07

@elma_ :
Haar hoeven zijn altijd zo geweest ik weet niet beter, ook nooit hoef of been problemen mee hehad.
(hun hebben de pony nu 10 jaar ongeveer)

@Bandosx:
ik ben wel benieuwd weet ik waar ik voor moet oppassen.