boomloos dressuurzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

boomloos dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:48

Ik ben dat gedoe met zadels passen, aanpassen, zadelmakers enz zo beu. Het heeft me inmiddels klauwen vol met geld gekocht en nog is mijn zadel nog niet naar me zin. Heb nog steeds het idee dat het niet helemaal goed ligt.
En voor mijn andere paard moet ik nog een goed passend zadel aanschaffen.

Ik zit er dan ook sterk aan te denken om een boomloos dresuurzadel te kopen. Die ik op beide paarden kan gebruiken. Ze zijn niet compleet verschillend.
Ik heb al een beetje rond gekeken en vind de startrek dressuur en de zaldi helemaal geweldig. En denk er dan ook aan om een testzadel te proberen.

Maar graag hoor ik nog ervaringen van mensen die deze zadels zelf hebben en gebruiken. De barefoot londen heb ik wel al getest. Maar vond dat niet echt fijn. Om gewoon lekker te hobbelen en recreatief te rijden vond ik het heerlijk. Maar op echt dressuurmatig te rijden vond ik het niks.
Vin het wel erg jammer dat ze nog best prijzig zijn. Maar als dat de oplossing voor mij is. Heb ik het er graag voor over.
Maar zijn er nog meer merken die 'echte' dressuurzadels hebben boomloos.

Ik hoor groog jullie ervaringen en meningen.

Achterom

Re: boomloos dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:52

Wat ik een superfijne vond is de heather moffet. Dat zadel zet je in de juiste houding en kun je wat mij betreft met recht een dressuurzadel noemen.
Wel een prijzig zadel, dat wel...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:57

Ik ben even googlen.
Ik wil toch alle zadels naast elkaar zien.
Ik vind 1200 euro al prijzig. Maar aan de andere kant je koopt zo'n zadel maar 1x. En is altijd passend te maken door een andere pommel. Nooit meer dat gedoe van slecht passende zadels enz enz.
Ik heb in 5 jaar tijd 5 paarden gehad en elke keer weer dat gedoe met het zadel wat je al hebt niet past op het nieuwe paard. Dat je weer en nieuw zadel moet kopen. Ik heb veel jonge beestjes gehad die na een jaar er weer uitgegroeid waren en ik weer iets nieuws kon kopen. Dat vind ik zo vervelend dat ik inmiddels 1 goed (dan maar duur) zadel wil hebben wat bijna altijd goed ligt.
Ik ben een echte dressuurmuts en wil dan wel een zadel waar ik lekker in zit. Dan heb ik liever een echt dressuurzadel maar dan boomloos.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:07

Ik heb hem gevonden.
Zet ik ook even op het lijstje. Wil alle voor en nadelen naast elkaar houden an alle zadels.
Ik heb ook nog de Het Soft Balance Dressuurzadel gevonden. Kwa prijs heel leuk. maar is het in gebruik ook heel fijn?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:32

felicity schreef:
Ik heb hem gevonden.
Zet ik ook even op het lijstje. Wil alle voor en nadelen naast elkaar houden an alle zadels.
Ik heb ook nog de Het Soft Balance Dressuurzadel gevonden. Kwa prijs heel leuk. maar is het in gebruik ook heel fijn?

Euh, nee dus soft balance dressuurzadel vond ik geen fijn zadel. Heel erg hard om op te zitten. Zwaar. En daarbij lag het niet goed op mijn haflinger. Kneep te veel in de schouder. Nu heb ik wel een extreem breed paard. En boomloos past dus niet altijd Haha!

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:02

Ik heb een Trekker Master II , super fijn zadel , zelfs mijn dochter ( is absoluut geen dressuurruiter) vind het een super zadel.
http://www.treeless-saddles.com/
Het zit heerlijk zacht .
Ik heb ook de Trekker pro endurance , dit zadel is op elk paard individueel in te stellen ,
deze zadels hebben panelen , en dus blijven schoft en ruggegraat vrij van druk .
Zelfs de panelen zijn in verschillende diktes te krijgen.

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:09

Ik heb op mijn paard een Startrekk zadel gehad. Is een erg fijn zadel en zit lekker zacht.
Je kan het op alle maniere aan passen aan jou en je paard waardoor het op (bijna) ieder paard passend is te maken.
Het jammere in mijn geval was alleen wel dat de zitting te groot was voor mij (laat je dat nu weer net niet kunnen aanpassen) en ik er niet helemaal lekker in kon rijden.
Dat is dus nu ook de rede voor de verkoop van het zadel.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:01

ik vind een boomloos zadel helemaal niet lekker voor dressuur.
je gaat een beetje in recreatie-zit zitten Vork hierdoor komen de hulpen niet goed door en kan je niet goed stil zitten wat met dressuur wel belangrijk is natuurlijk .

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:00

ik snap wat je bedoeld want ben het ook helmaal zat. heb inmiddels al 2 zadels liggen voor de verkoop en nog weet ik niet watik passend krijg op mn haf. dus mocht nog iemand interesse hebben, soft balance gangenpaardzadel en een podium endurance over!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:50

@ TS ik weet iemand die haar heather moffet te koop heeft staan, 2e hands zal ie allicht niet zo duur zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:56

Zaina schreef:
ik vind een boomloos zadel helemaal niet lekker voor dressuur.
je gaat een beetje in recreatie-zit zitten Vork hierdoor komen de hulpen niet goed door en kan je niet goed stil zitten wat met dressuur wel belangrijk is natuurlijk .

en dat is dus niet altijd waar, ik heb zelf de heather moffett, een heerlijk zadel zonder stoelzit, integendeel, dit zadel dwingt je niet in de goede positie maar heather heeft het zo ontworpen dat je juist precies goed zit en je zadel je ondersteunt (zoals het hoort dus).

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:37

wheaty schreef:
Ik heb een Trekker Master II , super fijn zadel , zelfs mijn dochter ( is absoluut geen dressuurruiter) vind het een super zadel.
http://www.treeless-saddles.com/
Het zit heerlijk zacht .
Ik heb ook de Trekker pro endurance , dit zadel is op elk paard individueel in te stellen ,
deze zadels hebben panelen , en dus blijven schoft en ruggegraat vrij van druk .
Zelfs de panelen zijn in verschillende diktes te krijgen.

Maar volgens informatie op de betreffende site is de Trekker Master II geen boomloos zadel.
TS: Barefoot (www.boomloosrijden.nl) heeft ook een dressuurzadel, ik heb er zelf geen ervaring mee.