Commando aan spaanse pas onder het zadel plakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Commando aan spaanse pas onder het zadel plakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 00:17

Beetje een raar verhaal misschien...

Ik heb mijn Sheek al 8 jaar, en altijd als hij zich ergert of verveelt rijdens het rijden, gaat hij tijdens het draven een paar passen in de spaanse pas lopen. Ik heb hem eigenlijk altijd gecorrigeerd met mijn stem, want op zich is hij verkeerd bezig.

Ik vroeg me echter af of ik niet van zijn verzet (want dat is het eigenlijk) ge/misbruik kon maken door er een commando bij aan te leren, door elke keer als hij die paar passen idioot gaat lopen doen, een stemcommando oid te geven? Doel is dat hij ophoudt dit te pas en te onpas te doen (op wedstrijd... bijvoorbeeld Koe ) en alleen nog op commando...

Heeft iemand ervaring hiermee? Tips?

Sigrid

Re: Commando aan spaanse pas onder het zadel plakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 00:27

Ga na wanneer hij in dit verzet komt. Omdat je hem misschien te veel klem rijdt van voren (noem maar wat hoor....). Of als je juist te hard wilt. Eigenlijk kan je een stemhulp alleen aan een fysieke hulp verbinden.

Een commando moet in ieder geval, kort, krachtig en luid uit te spreken zijn en niet lijken op een woord of term die je veel gebruikt. Want dan ga je hele gekke dingen krijgen natuurlijk.

Meestal wordt Spaanse pas aangeleerd met tikken op de schouder.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 00:34

Hij doet het alleen als hij er genoeg van heeft (het draven) en graag weer want anders wil doen. Ga je voltes rijden, balken draven, stappen, galopperen oid, dan doet hij het niet. Echt alleen als je intensief op 1 aspect doorgaat (dus bvb de stelling op de volte, en dan meerdere voltes achter elkaar rijdt), dan wil hij het wel eens doen.

Zou het nut hebben het commando eerst op de grond aan te leren, zodat je het commando kan gebruiken op het moment dat hij "het" doet?

raquel_Macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:13

ik heb het ook wel eens als ik in stap oeveninge aan het doen ebn dan denkt hij stoer te zijn en lekker de spaanse pas er tussendoor te doen. me insructeur zij dat het komt omdat ik teveel meebeweeg met me benen....