Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) 
Arvanti_haf schreef:Mijn paard staat op een geweldige stal, maar IEDEREEN om me heen rijdt engels/klassiek. Ik ga mijn paardje inrijden, en wil dit prestatiegerichte niet, en wil het liefst boomloos/bitloos. Lekker lange afstanden door het bos, en lets have fun en genieten!
Ik hoef niet gekeurd te worden door een jury, en hij hoeft niet in de krul.

promptertje schreef:Ik zie niet wat er "natural" is aan een boomloos zadel, eerlijk gezegd.
Mijn oude stal was niet zo erg prestatiegericht als die van jou, maar ik kreeg wel van verschillende kanten te horen dat boomloos niks was. De ene zei dat het slecht was voor de rug, de ander zei dat het op een dekje met beugels leek, en van mijn instructrise kreeg ik te horen dat het voor zo'n jong paard erg slecht was en dat ik eerst beter moest leren rijden..
promptertje schreef:Ik zie niet wat er "natural" is aan een boomloos zadel, eerlijk gezegd.
..wel lekker makkelijk gezegd natuurlijk...en goed naar je paard luisteren en voelen en kijken.
promptertje schreef:Testen die door fabrikanten gedaan worden kunnen best zo geïnterpreteerd worden, dat het eigen merk er het beste uit komt. Maar deze test is gedaan door het grootste (en onafhankelijke) blad van Duitsland, die hebben niets te winnen of te verliezen bij een goed of slecht testresultaat.
..maar totdat mijn paardje aangeeft dat t slecht is voor dr blijf ik er mee rijden...
...
promptertje schreef:Testen die door fabrikanten gedaan worden kunnen best zo geïnterpreteerd worden, dat het eigen merk er het beste uit komt. Maar deze test is gedaan door het grootste (en onafhankelijke) blad van Duitsland, die hebben niets te winnen of te verliezen bij een goed of slecht testresultaat.
. Voor mij geen boomloos zadel in ieder geval, ik zit niet kaarsrecht ben ik bang dus dan is boomloos geen optie, dat haal ík weer uit die test.
). Nou, tot nu toe bevalt het ons prima. De redenen dat ik voor boomloos heb gekozen destijds:
)