En hoe nu verder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:13

Mijn verzorgpony raakt in paniek als er iets achter zijn kont komt. Ben aan het oefenen met een halstertouw ,want met pessoa durf ik nog niet. De eerste keer dat ik het halstertouw achter zijn kont legde, ging hij steigeren en nu nog steeds als ik het halstertouw achter zijn kont leg,gaat hij steeds rennen. Ik weet niet meer wat ik kan doen,want met halstertouw gaat hij (vooral links) ook opeens rennen van het halstertouw en ben bang dat hij een keer dus achteroverklapt met alles nog om.
Met dubbele lijnen heb ik ook geprobeerd,maar dat lukt helaas ook niet.
Kan iemand mij helpen?

Achterom

Re: En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:53

Ik zou toch dubbele lijnen doen. Hij moet wel leren dat rennen niet helpt namelijk.
Eerst beginnen met dubbele lijnen niet achter de kont, maar over de rug en dan als hij dat echt goed kent eens een keer na een tijdje achter de kont langs doen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:57

Op zo'n moment even iemand naast je paard laten lopen.
Als dat goed gaat, beetje bij beetje meer afstand.

Succes!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:00

Je zou inderdaad kunnen beginnen met dubbele lijnen, maar de buitenste lijn laat je dan over de rug lopen. Dan wennen ze er redelijk snel aan.

Mijn Jo kon ik nog wel eens laten doorlopen door aan de lijn die over haar rug loopt een zwiepertje te geven (kan de zweep niet goed vasthouden wegens pijn aan mijn handen) maar daar is ze nu ook al niet meer van onder de indruk.

Je laat de lijn gewoon "per ongeluk" eens over de achterhand glijden, dan komt het vast wel goed.

En daarbij: de lijn over de rug laten lopen werkt ook heel prima, dus misschien is er niet eens meer een noodzaak om het via de achterbenen te laten lopen? Tenzij je echt aan de pessoa wilt natuurlijk.