Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

toen ik het aan mijn NHS leeraar voorstelde en zei dat ze op basis van snoepjes werken in het begin zei hij das allemaal mooi maar daar moet jij nog even mee wachten
. Je Tinker ziet je nog te veel aan voor snoepjes automaat
. Dan gaat ze alleen bedelen voor het snoepje en niet doen wat je wilt. Wij moeten dus eerst nog uitmaken wie van ons 2 echt de baas is door dominantiespelletjes. 
jilleroo schreef:ik zie een wilde hengst een ander paard nog geen pluk gras geven omdat ie zich netjes gedraagt hihi alleen het idee al...
) En snoepjes krijg ie voorlopig niet. Belonen moet inderdaad ergens anders vandaan komen. Zoals het wegnemen van druk dat is een beloning op zich en zo werkt het in de kuddes ook. Loop een paard niet goed gaat de dominante merrie/hengst hem opjagen tot ie wel loopt waar hij hoort te lopen. De beloning is dan geen pluk gras maar het niet meer uitoefenen van druk op het paard... Geniaal niet? ( Zelf opgekomen... NOT!) 
. In een kudde gaat het net WEL om belonen. De dominante merrie jaagt het paard dat iets heeft mispeuterd weg van de kudde dit is in het wild heel gevaarlijk en het paard wil terug. Dan laat de merrie hem weer toe in de kudde en gaan ze wel degelijk aan elkaars schoft krabben als BELONING. In een kudde draait alles om straffen en belonen in NHS ook. Het zou maar erg zijn als paarden in het wild alleen op hun donder kregen das echt niet zo.