meteen beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

meteen beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:07

Ik heb een clikcker aangeschaft en wil er nu mee aan de slag gaan, maar kan ik eerst de pony aan het klikken laten wennen met een snoepje of moet ik er meteen een oefening aan vast knopen bv "halt"
En welke termen gebruiken jullie?

suvan

Re: meteen beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:00

ik heb hem eerst geleerd dat click= beloning betekent, binnen een aantal keren weten ze dat wel Haha!

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:20

Ik heb er wel een oefening aan vast geknoopt, maar dan dmv tarked. Als ze hem aanraken , click dan beloning. Elke keer herhalen als die hem uit nieuwsgierigheid aanraakt. na een aantal keer snapt ie dat ie wat krijgt als hij hem aanraakt en click hoort. ook met commando toutch aanraken. je kunt kijken of ie de click snapt. als je hem los zet, op afstand clickt en hij loopt naar je toe, dan snapt ie het wel.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:25

Citaat:
maar dan dmv tarked.

Target.. Haha!

Persoonlijk laat ik liever een paard iets doen (bijvoorbeeld iets wat hij al kan op stem of aanraking) Danbegrijpt hij meteen dat er ook wat van hem verwacht wordt. Let overigens goed op je timing, het snoepje moet in het begin vlak na de click komen, maar ook precies in de uitvoering vand oefening.