Wat te doen met jonkie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Wat te doen met jonkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:58

Ik heb net 3 weken terug mijn jonkie gekocht, n bijna 2 jarige kwpn ruin.
Ik wil pas over 1 a 1,5 jaar beginnen met het "echte werk" maar wil wel wat doen in de tussentijd.
Nu zat ik zelf dus te denken aan grondwerk/parelli..

Maar hoe?? Wat zijn nou eenvoudige maar nuttige oefeningen die ik met hem kan doen dat wij een goede band krijgen en dat wij samen wel wat te doen hebben behalve poetsen Lachen

Wie kan mij helpen!

Groetjes Marin en King.

Dani_

Re: Wat te doen met jonkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:39

Beginnen bij de basis; meestappen, meedraven, halthouden, stil blijven staan en voeten geven.

Je kunt hem ook alvast verkeersmak maken, door veel te gaan wandelen (wat sowieso heel leuk is).
Spelenderwijs kun je schriktraining doen in de bak, zeil op zijn rug, balkjes lopen etc. Gewoon je fantasie gebruiken. Lachen

Je kunt ook het parelli level 1 pakket aanschaffen, of een instructeur in grondwerk nemen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 15:25

Okey dank je wel, ja verkeersmak maken... Hij is 1.62 en we zitten langs een drukke weg.. dat vind ik beetje eng.. Clown

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:31

mijn tweejarige beheerst 6 van de 7 games vrij goed (ik laat circling nog even liggen, ivm zijn peesjes)
Het gaat verre van perfect, maar het gaat wel. Hij pikt het goed op, en als ik met het touwhalster aankom is het helemaal feest.
Verder ga ik veel met hem wandelen. Doe ook schriktraining met hem.
Verder kent hij de kommando's kom, stap, drrrraf en wacht (stilstaan)
Ik wil volgende maand beginnen met lopen naast de fiets..

(nou is de mijne maar 1.45.. dus dat hou je buiten iets beter in de hand..)

Veel plezier met je kleine kanjer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:35

Gebruik je fantasie!
Ook als je geen methode volgt kun je vanalles doen! Gebruikt zeiltjes om hem overheen te laten stappen, maak een slalom en loop ertussendoor, stap eens over een balkje heen, speel samen met een skippybal etc. (dit ervanuitgaande dat hij wel braaf mee kan lopen en stoppen wannneer jij dat zegt)