De pas zelfstandig, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

De pas zelfstandig, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 14:59

Hoi,

Ik ben nu bezig om mijn pony de spaanse pas te leren, en als ik links van hem sta en zijn been pak en 'pas' zeg dan tilt hij zijn voet wel op om hem het zo steeds zelfstandiger te laten doen, maar hangt hij nog te veel op mij.

Ik heb geprobeerd het eerst met de hele hand te doen, daarna met alleen de vingers, maar dan hangt hij echt veel op mij en als ik dan los laat dan 'valt' zijn been naar de grond zeg maar.

Hoe kan ik hem aanleren het zelf te doen?
Zonder op mij te hangen?

Buitenzinnig

Re: De pas zelfstandig, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:16

Misschien proberen met een aanraking van de zweep proberen. Zo het ik het ook geleerd en nu hoef ik er maar te wijzen zeg maar en hij doet t

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:03

soeske schreef:
Misschien proberen met een aanraking van de zweep proberen. Zo het ik het ook geleerd en nu hoef ik er maar te wijzen zeg maar en hij doet t

Dat probeer ik, maar hij geeft helemaal niks om de zweep.. Vork
dus dat helpt niet Boos!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:02

proberen te belonen ook al tilt hij maar even zijn voet op met een aanraking van de zweep. Desnoods iets uit balans brengen op het moment dat jij tikt met de zweep. Als je clickert, gelijk clicken (wat wel aan te raden is bij de pas)
Succes!