Fijn dat jullie even in mijn topic komen spieken
Ik heb een paar vraagjes over NH nouja ik denk dat het hier thuis hoort! Ik verzorg sinds eind januari een super lieve merrie. Maar er is in het verleden met haar enorm veel gebeurd. Maar dat ter zijde.Ik wil nu een soort van begin gaan maken met NH want het spreekt me enorm aan! Maar dan wil ik beginnen met simpele dingen, want ze loopt gewoon door mij heen.
Zo wilde ik bijvoorbeeld gaan beginnen met:
Als ik stil sta moet het paard ook stil staan. Dus als ik loop en ik stop met lopen moet zij ook stoppen met lopen.
Wil ik een pasje naar achter doen of naar voor moet het paard dat ook doen. En opzij net zo.
Maar is dit een goed begin om te beginnen of kan ik beter anders beginnen. Als het zegmaar goed is dan wil ik eerst gewoon beginnen met stappen en dan stoppen. Stappen en weer stoppen. Als dit dan goed gaat. Pasje naar achter enzo. Ze kan achterwaarts op het comando terug en back.
Maar is dit dan goed? Alvast bedankt

of hoort dit bij Vrijheidsdressuur?

Dus heel goed dat je hier mee aan de slag gaat! Het paard leert respect hebben voor jouw ruimte, en het is een goede maneir om elkaar beter te leren kennen.