[AR] Romy oefent aan de lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Romy oefent aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:08

Vandaag besloot ik romy eens te longeren aan de dubbele longe, daarna wou ik graag met dikkie aan de lange lijnen oefenen.
Maar vanmorgen had dikkie haar zelf bezeert en 2 kleine wondjes bij haar hoeven, ik beloot dus maar even niet met dikkie aan het werk te gaan.

Omdat we romy ook graag aangespannen willen hebben dacht ik bij mezelf, laat ik na het longeren eventjes lange lijnen met haar oefenen.
Romy deet het voor haar doen heel braaf vond ik, meestal heeft romy toch steun nodig van de persoon naast haar en is ze soms wat onzeker als ze alleen voor op moet, maar vandaag heeft ze zich super gedragen.

Eerst heb ik op het veld gewoon gestapt en wat wendingen en voltes gereden, ze deet het heel goed dus ik durfde het wel aan om het stukje langs de school en de weg ook zo te lopen (is 5 min lopen naar stal).
De school was net uit dus allemaal moeders en kinderen, wat romy wel spannend vond om dus alleen voorop te gaan, maar ze liep door wel traag maar ze ging niet draaien of stilstaan Haha! ik was best wel trots op haar!
Later vond ze 1 papiertje in de berm wel even spanned, toen heb ik er even naastgelopen en daarna liep ze weer lekker door naar huis.

Hier een paar foto's, ik heb geen foto's dat ze loopt omdat ik alleen was en dan is het best lastig om te fotograferen haha Clown

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3 Ik hoop dit aanzicht binnenkort nog vaak te kunnen zien haha Tong uitsteken
Afbeelding

Dat waren ze, dikkie is trouwens al bijna zo ver om voor de wagen te kunnen, maar die foto's komen nog wel Haha!
doei doei !

JoyCiej007

Re: Romy oefent aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:03

Leuk, zo te horen deed ze het best goed Knipoog

Weetje, denk er wel aan dat als je een pony dat eenmaal aanleert (iemand naast of voor haar laten lopen, dus ín het zicht v/d pony) dat ze er dan later inderdaad moeite mee kan hebben om in haar eentje te lopen?

Heb het wel eens zien gebeuren, dat ze een pony voor de wagen beleerden en de helper pal naast het hoofd liep. Zolang de helper er naast of er voor bleef lopen, ging het prima. maar ponylief weigerde ook maar een pas te zetten zodra de helper ietsje meer naar achter ging lopen...
Houdt dat dus wel even goed in de gaten Knipoog

Verder neem ik aan dat, als de pony écht voor 't eerst voor de wagen gaat, je een ervaren persoon met ervaring met het beleren van pony's voor de wagen hebt, toch?

't zal vast een leuke menpony worden Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:06

Leuk hoor!
Wanneer gaat ze voor de kar?

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:19

Fijn dat ze zo braaf was, de foto's zien er ook erg braaf uit! En wat een mooie kleurtjes zeg! Veel plezier er nog mee!