een leuke *clicker* start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floortje82

een leuke *clicker* start!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 09:35

Afgelopen zondag hebben we meegedaan aan een clinic van Amable bij ons op stal. We waren met een aantal mensen dus het was een leuk en gezellig groepje! We kregen eerst een introductiegedeelte met een clicker en een reader. Erg interessant en we waren erg enthousiast om te beginnen.
We zijn daarna met het praktijkgedeelte begonnen, en ik had al snel door dat roos zich meer interesseert voor het vastpakken van dingen ipv voeten optillen etc. Dat kostte toch enige moeite. Maar het was erg leuk om mee te beginnen en zeker voor herhaling vatbaar.
Dat wordt dus veel oefenen op stal Haha!

Winxz_Bas

Re: een leuke *clicker* start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:24

wat leuk dat het zo goed ging, en zo gezellig was

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 10:55

Ik heb gisteravond weer geoefend (10 minuutjes voor het rijden), en ze kan nu al met 1 been op een boomstam staan. Echt super!

Wat kunnen jullie paarden allemaal en waar ben je mee begonnen?

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:33

oke super hoor, die van mij kan buiging, compliment, op het blok, kusje geven, knielen, steigeren, volgen, los over een hindernis springen. we zijn nu bezig met liggen

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:40

Leuk dat het zo goed ging mijn vorige verzorgpony kon Spaansepas en Kusje geven!!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:43

Mijn vzpaard kan voet optillen op stemcommando buigen als je met je vingers knipt je hand aanraken om op commando terug op commando wegkijken. We zijn nu bezig met als ik haar iets op haar buik (zijkant) druk dat ze dan wijkt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:36

Wat leuk dat je nog geoefend hebt en haar alweer iets nieuws geleerd hebt!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:50

indd... en je band weord ook een stuk sterker!

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:32

ja zeker, merk het wel! Ik heb ook nog geoefend met het commando 'blijf' en dat snapte ze na een paar keer ook wel.

Heb alleen wel dat ze continu nog met haar voorbeen aan het maaien is om toch een beloning te bemachtigen. Dat negeer ik dan continu maar toch blijft ze het doen, erg lastig!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:56

Je mag er ook best eens boos om worden hoor. Soms moet je iets duidelijker maken dat bepaald gedrag niet gewenst is. Negatieve aandacht is eigenlijk alleen aandacht als je geen positieve aandacht krijgt...

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 11:03

dus gewoon echt alleen heel hard nee zeggen? Had het wel gister een paar keer gezegd, en ook wel flink boos geworden maar ze blijft het gewoon proberen. Doet ze het met het ene been dan wel met het andere... Haha!

Ook als ik met dat vastpakken commando bezig ben, probeert ze af en toe nog even snel dat beentje erachteraan te frummelen. Dat vind ik ook zo lastig want hoe moet je dan belonen?