ik heb een vraagje, omdat ik heel veel afwissel met bit zonde bit zonder zadel met zadel en al dat soort leuke dingetjes.
als ik dan mijn pony zonder bit rijd soms met optoming soms helemaal zonder trekt ze heel erg naar de opening..(soms ook met bit)
met mijn benen lukt het zo niet en teugel hulp tja gaat zonder iets lekker lastig en ik wil het liever niet met kracht doen. (beetje lastig uit te leggen, ik neem soms wel een takje die ik tegen haar hals aan leg voor druk)
de bak is niet van mij en heb dus geen mogelijkheid om iets af te zetten..
wij zijn sinds een paar maanden alleen aan het rijden omdat mijn moeders paard en mijn pony te erg aan elkaar gehecht waren hebben we ze zonder elkaar leren lopen/rijden/zijn/etc.
ik denk dat het komt omdat ze nog steeds die neiging heeft om naar huis te gaan voor haar vriendje.. met andere paarden heeft ze het namelijk minden er trekt ze juist naar die toe.
tuurlijk begrijp ik dat het kuddedieren zijn en blijven maar ik heb gewoon niet altijd de tijd vrij die andere mensen hebben..
medish is er niks aan de hand, met bit probeert ze het ook (soms) maar heb ik haar toch meer in de hand (niet qua kracht maar miss dat 'bit' werk betenkt?)
ik rij nu vaak met hackamore (ik raak daarbij de teugels gewoon niet aan) gewoon enkelgebroken watertrensje pessoa bit op laatse ringetje (maar daarbij ook geen teugel gebruik)
met touwhalster, zonder iets wat er maar valt te bedenken..
oefenen blijkt niet zo te helpen want na een paar maanden is er dus geen verschil.. (ong. driekwart jaar
-noem je een paar maanden hehe-)sorry het is een lkkr verhaartje geworden