Goed begin voor compliment?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Goed begin voor compliment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 20:31

Vandaag was de eerste keer dat ik het compliment wou oefenen met mijn pony... ik had gelezen dat je het snoepje niet tussen de benen mocht houden omdat als ze dan hun evenwicht verliezen ze zichzelf kunnen bezeren. Dus wou ik het gewoon op de borst houden maar mijn pony heeft zon flexibele korte nek dat ze er zonder moeite bijkon. Is dit een goed begin en kunnen er eventueel enkele tips gegeven worden?
Bedankt!

Afbeelding

Moondust

Re: Goed begin voor compliment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:26

Het komt inderdaad wel vaker voor dat paarden eerder geneigd zijn zich helemaal op te krullen dan om te zakken. In
dat geval kun je voedsel of target beter iets lager aanbieden. Niet tussen de benen, maar ervoor. Verder moet je er
op letten dat je pony genoeg ruimte heeft tussen voor- en achterbenen om te kunnen zakken. Op de foto is dat niet
het geval. Misschien is het een idee het vanuit de spagaat aan te leren? Verder is het vanaf de foto niet echt goed
te beoordelen. Kun je uitleggen hoe je het probeert te leren?

Edit: Typfout

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 21:53

^ Eerst leerde ik het haar in de stal en dan buigde ze haar een beentje wel een beetje door omdat ze dan niet naar achter kon, maar dit mag blijkbaar niet dus probeer ik het zo te doen...
ik probeer nu een beetje gestrekter naar voor te zetten (hier het linkse dus) als ik het nog verder naar voorzet dan zet ze het zelf terug naast haar rechtervoetje dus dit was het verste dat ging en dan houd ik het snoepje dus iets onder haar borst

en hoe laat ik haar meer ruimte hebben tussen voor- & achterbenen? Gewoon meer in een vierkant laten staan?

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:31

Yellomofoon schreef:
en hoe laat ik haar meer ruimte hebben tussen voor- & achterbenen? Gewoon meer in een vierkant laten staan?

Ja, beter nog buiten het vierkant. Je kunt hier een aparte oefening van maken (de spagaat) of met
de hand de voorbenen verder naar voren vragen.