Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:bak goed afzetten (niet te klein), en als ze niet aangaloppeert op jouw stemhulp gewoon eens een keer echt aantikken met de zweep. Dan maar hard naar voren, maar ze moet wel reageren.
Je hoeft niet boos te worden en als een dolle te gaan meppen, maar een ervaren paard (en dat is deze) weet dat hij voor je zweep voorwaarts moet en als dat niet gebeurt mag je reactie eisen. 
dus dan kan je ook een andere oplossing bedenken 
saskiakefie schreef:inderdaad elke, eerst naar jezelf kijken, voordat je meteen het paard de schuld gaat geven
Ik geef TS wat tips hoe ze duidelijker kan optreden, want uit haar berichten blijkt gewoon dat ze nog erg onzeker is, en daardoor ontstaat dit probleem. Lielle schreef:saskiakefie schreef:inderdaad elke, eerst naar jezelf kijken, voordat je meteen het paard de schuld gaat geven
ik geef het paard niet de schuld, die maakt gewoon gebruik van de ruimte die haar geboden wordt en daar heeft ze groot gelijk inIk geef TS wat tips hoe ze duidelijker kan optreden, want uit haar berichten blijkt gewoon dat ze nog erg onzeker is, en daardoor ontstaat dit probleem.

Wendel87 schreef:Ik zal niet gelijk zeggen dat het aan haar ligt want ik heb zelf nog niet veel ervaring met longeren dus het kan best zijn dat ik zelf wat verkeerd doe. Dat is zeker niet uitgesloten, ik zal me er in gaan verdiepen op bokt & boeken en mijn instructrice ook eens vragen als ik weer les heb.
Maar als ik haar blokkeer kan dat dat alleen in galop? Stap en draf doet ze namelijk wel gewoon goed.
Het is erg interessant en heel erg leuk.