Longeren over balkjes...hoe aanpakken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Longeren over balkjes...hoe aanpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:24

Hallo bokkers,

Het longeren met Silence gaat steeds beter en wil er nu wat variatie in gaan aanbrengen in de vorm van balkjes.
Maar hoe leg ik die het beste neer op een cirkel? En hoever van elkaar ongeveer (heb een e-pony van 1.51m die vrij kleine pasjes zet).

Dus wat is de beste manier om balkjes te laten meepakken tijdens het longeren?

Alvast bedankt.

Jazzit

Re: Longeren over balkjes...hoe aanpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:51

Een kwestie van uitproberen. Ik heb ook een E-pony (ca. 1.55) en zijn paslengte is afhankelijk van hoe ik hem wil laten lopen.

Ik leg de balken soms 2 meter uit elkaar tijdens het draven (2 passen ertussen), soms 1.0-1.2 meter (1 pas ertussen)... of elke andere willekeurige afstand, net hoe ik zin heb.
Geregeld leg ik de balken op verschillende afstanden (2 meter, 1 meter, 1,5 meter, dubbele balk op 2 meter). Dan moet hij kijken waar hij zijn benen neerzet.
(Dat is de bedoeling, maar mijn paard gaat soms gewoon bovenop het hout staan *zucht*)
Ik merk wel dat hij op die manier bewuster wordt van zijn eigen lichaam.

Wat je ook kunt doen is de balken in een waaier leggen en dan de cirkel verruimen en verkleinen. Dan moet Silence blijven opletten en werken.
Als je de moeilijkheidsgraad wilt verhogen, kan je de balkjes in het midden een beetje ophogen.

(Voor de nog grotere afwisseling kan je ook met de niet-zo-standaard voorwerpen aan de slag: zeil op de grond leggen, een opblaaskano ipv een balkje, etc. Krijg je ook weer een bomvast(er) paard door).

Succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 09:16

OK dan! Das nou eens een ontzettend bruikbaar antwoord.
Dank je wel.

Maaaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:48

Heei,
Als je gaat longeren met balkjes probeer ze dn ook een beetje in een rondje te leggen. anders gaat je paard alleen maar recht uit:P
en verder moet je gewoon kijken hoe hij uitkomt met zyn passen, das inderdaad een Kwestie van proberen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 09:49

Dank je. Ik wilde ze inderdaad wel in de cirkel verwerken. Knipoog