Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ireika schreef:Maarja, hoe doe je het tochten als er géén wind is?
Weet iemand hoe de paarden in de camargue het doen bijvoorbeeld? Want daar zijn toch ook veel lelijke mugjes voor zover ik weet? of hebben ze daar toch genoeg wind?
IlsjePilsje schreef:Waarschijnlijk ook met ventilatoren. LNV adviseert de boeren ook om ventilatoren te plaatsen.
Maar ja...voor die ene stal van mij.... lijkt me dat dan een beetje gekkenwerk.
Misschien zelf gaan blazen.... of het je paard aanleren
Citaat:die muggen gaan allemaal in dr sokke zitten (waar ze allemaal wondjes en korsten heeft van de belgenmok enz.)

Pingui schreef:Knoflook werkt dacht ik ook tegen muggen en dazen. Maar om nou kilo's knoflook boven je paard uit te persen of door het eten te doen.
1 schepje knoflookpoeder door het voer heen.. (je gaat er alleen wel van stinken.. dus je hebt zelf ook geen last meer van de muggen
)
) promptertje schreef:Vangt dat ding ook gewone vliegen, ipv alleen maar dazen?
pre schreef:nou, ik heb vorig jaar een granulaat gevoerd waar allerlei kruiden in zaten voor de spieren endergelijke en daar zat dus ook knoflook in tegen de insecten e het heeft bij mij eigenlijk wel gewerkt.
het was natuurlijk niet weg maar wel aanzienlijk minder en daardoor deed onze haf veel minder schuren.
alleen ben ik benieuwd of het goedkoper is op te lossen door bijvoorbeeld verse knoflook tenen te voeren.