Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) jezelf groot maken, en een flinke mep geven. En als ze begint te lopen direct heel uitbundig belonen
Of een knakkerpistooltje..
Sas_Mon schreef:die strandbal of klappertjespistool is nog best wel een goed idee alleen zo'n bal moet je dan wel elke keer weer op gaan halen
en als ik naar de achterhand toe loop dan loopt ze gezellig mee en uiteindelijk longeert zij mij dan in plaats van andersom
Je moest Elly zien lopen doen ik daarmee tegen der kont spritste kynshiri schreef:Sas_Mon schreef:die strandbal of klappertjespistool is nog best wel een goed idee alleen zo'n bal moet je dan wel elke keer weer op gaan halen
en als ik naar de achterhand toe loop dan loopt ze gezellig mee en uiteindelijk longeert zij mij dan in plaats van andersom
ik deed dat met een waterpistoolJe moest Elly zien lopen doen ik daarmee tegen der kont spritste
. Bij hem moet je leiderschap verdienen en ook op een rechtvaardige manier, anders kun je het schudden bij hem. Dat was best een uitdaging, maar het is gelukt. Nu werkt hij echt met je samen. Dat is wat jouw paard nog mist, denk ik, als ik het zo lees. Jaaaa, dat is pittig. Maar niet opgeven, hoor.
JoviBan schreef:Zoals ik het lees, wil je paard wel sámen, maar niet alleen. En zit er verschil in jouw energie wanneer je naast haar loopt en wanneer je haar op de cirkel wilt zetten.
Maak eens gebruik van de energie die je wel uitstraalt wanneer je naast haar loopt. Ben je dan vrolijker, enthousiaster, 'luchtiger' of wat ook in die trant?
Ik denk namelijk dat je je paard meer plezier moet geven in de dingen die je met haar doet. Doe eens gek en maak het leuk. Begin er mee als een spel, niet als een serieuze oefening. Misschien dat dit effect heeft.
Sas_Mon schreef:die strandbal of klappertjespistool is nog best wel een goed idee alleen zo'n bal moet je dan wel elke keer weer op gaan halen
, maar dat lijkt me geen goed idee
, die is eigenlijk meer bedoeld voor schriktraining.
. Alle andere dingen gaan goed, dat is dus juist het gekke, grondwerk gaat vrijwel vlekkeloos, Saskia doet alles uit de juiste positie en keurig opgebouwd in fases. Het heeft ook al z'n vruchten afgeworpen, want in het begin crosste Mon een eind heen en vloog je als mens aan het touwtje er ergens achteraan *wapperdewapper*.
Arabesk schreef:Een optie is nu nog positieve bekrachtiging dmv voedselbeloning, dwz 'clickeren'.
Sas_Mon schreef:voedselbeloningen helpen wel maar dan moet het wel duidelijk zijn wanneer er wel eten komt en wanneer niet want anders blijft ze bedelen bij alles wat ze doet en dat is ook niet mijn bedoeling
. Even alle zorgen en frustratie vergeten