Demonstratie met probleempaarden op Duindigt... Leuk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ojele

Demonstratie met probleempaarden op Duindigt... Leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:33

Ik heb net de nieuwsbrief gekregen van Annemarie van der Toorn. Zij gaan op Duindigt werken met probleempaarden, waaronder een paard dat niet meer mag racen in Duitsland en Nederland omdat hij te gevaarlijk is in de startbox. Ze gaat dit samen doen met Dan en Grant. De demonstratie is gratis. Ik ga op zeker! Wie heeft er nog meer zin?

TiaraBungy

Re: Demonstratie met probleempaarden op Duindigt... Leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:33

JAAAA Haha!
ik ga ook Haha!
ik hoorde het van mijn moeder.. ik ga echt !! Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:39

Wanneer is dit dan? Knipoog

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:40

De demonstratie is op 12 mei 2e Pinksterdag om 13.30 uur Pling Moet je je even inschrijven via info@montyroberts.nl. Anders is het straks vol... Ik zie je daar!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:42

moet je je inschrijven?? Bloos

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:42

kunnen jullie het filmen?ik zit een beetje ver,maar ben heel benieuwd!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:44

uhm.. ik zal proberen Tong uitsteken
maar, dan moet ik even m'n videocamera vinden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:45

ojele schreef:
Ik heb net de nieuwsbrief gekregen van Annemarie van der Toorn. Zij gaan op Duindigt werken met probleempaarden, waaronder een paard dat niet meer mag racen in Duitsland en Nederland omdat hij te gevaarlijk is in de startbox. Ze gaat dit samen doen met Dan en Grant. De demonstratie is gratis. Ik ga op zeker! Wie heeft er nog meer zin?

Ik kreeg ook de nieuwsbrief (maar liefst 7 keer.. pff) Was iets niet goed gegaan denk ik Haha!

Ik denk dat ik ook wel kom kijken, heb alleen net een ritje gepland, hmm, even kijken of ik deze nog kan verzetten naar de avond..

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:14

Je moet je inderdaad inschrijven via info@montyroberts.nl. Dan kunnen we rekening houden met het aantal stoeltjes dat we meenemen en of er niet teveel mensen komen. Het is alleen rond de roundpen en bij de startboxen, hierdoor gelimiteerd aantal bezoekers.

Er is iets mis gegaan met de verzending van de nieuwsbrief bij de provider... excuus...

Annemarie

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:31

okee Knipoog
dan ga ik me zo snel mogelijk inschrijven Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:38

annemariev schreef:
Er is iets mis gegaan met de verzending van de nieuwsbrief bij de provider... excuus...

Annemarie

Oke, dat dacht ik al Clown , maar goed kan gebeuren!
Tot op duindigt!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:43

Wat leuk, als het lukt wil ik ook wel even komen kijken! Lachen
Als ik kan zal ik me zeker snel inschrijven!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:22

Dat lijkt mij ook leuk! Goede tip.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:40

tot hoe laat gaat het ongeveer duren weet iemand dat
ik hoef niet een preciese tijd te weten maar ongeveer.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:45

jammer dat nu pas lees Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:27

het was een fantastische demonstratie vanmiddag! Weer heel wat bijgeleerd, en weer wat te overdenken mee gekregen.
Ik hoorde zo achter mij heel wat sceptische geluiden van de dravers en rennersmensen van duindigt, totdat het paardje, ehmm Trudy, was het toch Haha! ? een keer of wat de startbox in liep. Toen werd stil achter mij.. Ik begrijp wel, hier begint het pas, maar toch..
Annemarie, wanneer je dit leest, mijn complimenten aan jou, ook voor Dan en Grant, en de rest van jouw team. OK dan!

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:10

Dank je wel! We hebben heel veel complimenten gekregen, juist ook van de professionele trainers. Ze vertelde sceptisch te zijn voor we begonnen, maar waren zeer onder de indruk van het werk van Dan en Grant. Het was ook echt top wat ze deden, ik heb er zelf met veel plezier naar gekeken. We hebben moeten beloven binnenkort terug te komen. We gaan de eigenaren en paard van het startboxprobleem begeleiden, zodat hij de 2 minutentest kan gaan doen in Nederland en Duitsland.

Groeten,

Annemarie

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:16

Het was uniek. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Ze werkten met een paard dat de startboxen niet meer in wilde, en alles deed om er onderuit te komen. In de roundpen tijdens het voorbereiden steigerde hij zo hoog dat hij achterover kwam. Dan de ruiter was net op tijd uit het zadel. Naar de startboxen kwam dat gedrag weer terug. Even maar. Want door een fantastische training liep hij er uiteindelijk rustig in, stond hij stil en rustig er weer uit. He le maal TOP. Annemarie heeft nog een paard gestart en werkte met een paard dat 2 dagen naar Duindigt zou komen, maar uiteindelijk er nog steeds was na 5 maanden. Wilde de trailer niet meer op., Alles geprobeerd. Blinddoek, praam, zweep, noem het op. Ik geloof dat het haar 10 seconde koste... Bij het begin waren de professionele trainers nog sceptisch, maar aan het eind super enthousiast. Ze vonden het ongelofelijk!

Super demonstratie. Erg warm, maar echt de moeite waard!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:55

Ik was er ook!

Had al diverse filmpjes op internet gezien, maar nog nooit in het echt. Ik vond het echt zo'n gave demonstratie! Heb zitten genieten en was er heel de avond nog vol van. Heb er zelfs over gedroomd geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Ik ken de trainers van het paard dat de startboxen niet in wilde en van het andere paard dat de trailer niet op wilde. Had ook wel verwacht dat ze sceptisch zouden zijn aan het begin, maar zag ook wel dat ze erg veel bewondering hadden.

Ik was diep onder de indruk van Dan en Grant, wat een rust stralen die mannen uit! Annemarie; vond het ook erg gaaf om te zien hoe je de tweejarige merrie startte en hoe je de vos van z'n trailer probleem 'afhielp'.

Ik kom zeker eens langs om een cursus te volgen!

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:22

Oke, even enigszins offtopic, ben niet op duindigt geweest; maar toch ook enige overlap ik wil namelijk ook even mijn bijdrage doen aan deze complimenten stortvloed Haha!

Voor afgelopen zaterdag wist ik vrijwel niks van "join up" en "NH"... 'k was er ook behoorlijk sceptisch over en dacht dat 't allemaal een beetje zweverig was en dat mensen die dat doen voornamelijk "geitenwollensokken-types" waren!! (hoe bedoel je vooroordelen Verward)
Toch ben ik zaterdag (10-5) met een vriendin van me en haar paard mee geweest naar Oudenhoorn.. puur uit nieuwsgierigheid.
Het paard van mijn vriendin (een appaloosa ruin van 5 jaar) heeft een sessie van 1,5 uur van Dan en Grant gehad en na afloop nog een sessie trailer laden van Annemarie!! Ik was met stomheid geslagen.....!!!! 't is dat ik het paard kende, anders had ik nog rustig gedacht dat het doorgestoken kaart was geweest.. zo sceptisch was ik!!!
Ik vond het echt ongelofelijk... heeft diepe indruk op me gemaakt!!! Niks zweverigs aan.. gewoon eerlijk, logisch en wederzijds respect!! En 't resultaat was verbluffend.. vooral met het trailer laden waar wij s'morgens een dik half uur mee bezig geweest waren!! Bij Annemarie liep hij na 10 minuten los (zonder touwtje o.i.d.) vrijwillig de trailer in!!!
Ik ben helemaal om... van de week 2 boeken van Monty Roberts besteld... 'k struin internet af voor info en wie weet volg ik nog wel een keer een cursus in Oudenhoorn!! 'k weet in ieder geval dat ik er alles over wil weten!!
Dus Annemarie... bedankt voor het veranderen van mijn kijk op NH!!
Geven jullie wel vaker demonstraties die toegankelijk zijn voor "outsiders"??
Bedoel, nu was ik mee met mijn vriendin... maar dat zal zich niet zo snel meer voordoen..

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:49

Dank jullie wel! Het was ook echt top. We hebben het ook met elkaar nog steeds over het paard dat de startbox niet in wilde en de appaloosa... Wij geven eigenlijk regelmatig demo's die open toegankelijk zijn, soms met een entreeprijs. Dit weekend werk in in Belgie op Equistyle, dan op het CHIO in Rotterdam waar ik samen met de FNRS een demo heb op donderdagavond (19 juni) en natuurlijk op Horse Event 12, 13 en 14 september.

Overigens zijn wij zelf overtuigd dat er niet zoiets bestaat als natural horsemanship. Alles wat wij doen is niet natuurlijk voor een paard. Wel werken we vanuit zijn begrip. En hoe hij leert. Daardoor kan een paard sneller leren. Wij noemen dat practical horsemanship.

Dan en Grant zijn 2 paardenmensen van wereldklasse. het is altijd weer een kado om met ze te werken. In november gaan we een aantal demo's organiseren door het land, dus misschien is dat een mogelijkheid om te komen kijken.

Groeten,

Annemarie

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:56

Dit weekend gaat voor mij lastig worden... 'k ga zaterdag voor 3 weken naar Amerika!! Maar het CHIO moet zeker lukken!! Horse Event lijkt me ook geen probleem!! 'k heb me trouwens geprobeerd te abonneren op de nieuwsbrief via montyroberts.nl maar krijg steeds een foutmelding! Is er een mogelijkheid om op de hoogte te blijven van waar en wanneer jullie demo's geven??
Practical horsemanship... ja, dat was 't! Tja, kom nog maar net kijken.. Lachen Moet nog een hoop leren!!

Gr. Wendy

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:37

Je kunt gewoon even een mailtjke sturen naar info@montyroberts.nl. Zet erbij dat je de nieuwsbrief wilt en dan komt het zeker goed...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:41

Wat gaaf, was graag komen kijken, zeker omdat ik in de renpaarden heb gezeten en weet dat Volbloedpaarden enorm stressgevoelig zijn...

Heb je wel aan het werk gezien bij Lozeman met de polopaarden, was erg gaaf.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:46

Ik was er jammer genoeg niet bij, vond het erg jammer.
Maar mijn kat was die nacht doodgegaan, dus ik had even andere dingen aan m'n hoofd Verdrietig
Als ik zo de reacties lees, (weet ik eigenlijk al) dat het helemaal top is geweest Knipoog
Annemarie, ik kom weer snel een cursus bij je doen (hoop ik) Haha! Haha!

Groetjes aan iedereen Lachen