Parelli: echt zo succesvol?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Parelli: echt zo succesvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 08:13

Hallo,

Ik heb me laten overtuigen om te gaan Parelli-en door naar die gratis dvd te kijken.
Het eerste boekje en de eerste dvd heb ik ondertussen al doorgenomen, maar ik wacht nog vol ongeduld op mijn Parelli spulletjes (leadrope, touwhalster, string, carrot stick, ...). Ik kan haast niet wachten om te beginnen!!
Ik heb voor Parelli gekozen omdat ik vind dat ik de gedragingen van mijn paard niet goed snap en ik hem (zeker tijdens het rijden) niet altijd goed onder controle heb. Ik heb ondertussen ook al begrepen dat hij mij onvoldoende respecteert.

Ik hoop echt dat ik door te gaan Parelli-en vele problemen kan oplossen en een mooie relatie met mijn paard kan opbouwen (zowel qua omgang als tijdens het rijden op pakweg de baan).

Wat denken jullie? Is het echt zo'n succesformule of zijn er ook mensen bij wie het helemaal niet lukte?

ikenindi

Re: Parelli: echt zo succesvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:20

het kan, mits je er genoeg energie en tijd aan besteed denk ik.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:25

Ja inderdaad.. als je er genoeg tijd aan besteed en het op een correcte manier leert dan kan het gewoon... Maar het is voor je paard ook een hele overstap als die ineens andere methode's moet leren enzo dus vooral superveel geduld is het belangrijkste!

Succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:29

ik denk zeker dat het voor sommige paarden goed is,maar of het voor alle paarden nodig is.....?

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 08:32

Vroeger heeft hij nooit echt grondwerk gedaan, wel een beetje vrijheidsdressuur.

Hoe weet je of je paard dit dan nodig heeft of niet?
Ik denk dat de mijne (en ik natuurlijk ook) dit wel kan gebruiken, omdat hij mij onvoldoende respecteert en ik zijn gedrag wil kunnen interpreteren en ik hem niet altijd goed onder controle heb op de weg tijdens het rijden (wat ik gevaarlijk vind).

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:01

voor ons is het erg succesvol. als je lessy een paar weken geleden zag en nu is het al een wereld van verschil. maar ik heb er dan ook les in en ben er erg intensief mee bezig. bijna iedere dag doen we wel wat oefeningen. hij vindt het ook helemaal geweldig en ik ook. dus voor ons werkt het.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:12

nodig heeft een paard parelli niet. wel heeft hij een baasje nodig die hem begrijpt, en dan KAN parelli helpen. maar het kan natuurlijk ook via andere methodes of boekjes ...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:32

bij alle 3 mijn paarden heeft het enorm geholpen!
mijn eerste paard was te sterk (manege paard geweest) maar door parelli ging het heel goed!
mijn 2e paard was 15 en had de hele wereld al gezien. daardoor trok hij zicht nergens wat van aan, ook van mij niet. hier heeft parelli ook heel goed geholpen.
mijn huidige paard is nog jong, dmv parelli houd ik hem nieuwschierig en ben ik hem nu zadel mak aan het maken.

voor mij dus zeker een succes formule, al gebruik ik geen 100% parelli meer omdat ik vind dat er te weinig aan gymnastiseren is.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:27

Paarden hebben geen parelli nodig, maar mensen wel :p Zeker als je zelf beter wilt worden in het berijpen van je paard dan kan parelli je daarbij helpen. Het is niet eens die oefeningen die het zo succesvol maakt; maar al de andere dingen in het pakket, waardoor je jezelf vooral beter leert kennen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:32

Tik maar eens parelli in op youtube dan zie je wat je er allemaal mee kunt bereiken Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:57

Annesneisje schreef:
Wat denken jullie? Is het echt zo'n succesformule of zijn er ook mensen bij wie het helemaal niet lukte?

Als je het goed doet, is het idd een succesformule, maar er zijn er idd waarbij het niet lukt, omdat ze de fases niet goed doorlopen of het allemaal net niet helemaal begrepen hebben. En dat heb je heel snel, als je denkt het allemaal zonder begeleiding te kunnen, of er te snel je eigen draai aan te geven.

En een enkeling die net begint krijgt te maken met een heel dominant paard, dat voor diegene net even een klasse te hoog gegrepen is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:00

Ik krijg morgen level 1 binnen, denk dat het een leuke, goede manier is om eens met een vernieuwde blik naar je paard te kijken. Ik heb een nieuw paard, en het lijkt me gewoon leuk om met hem vanaf 0 te beginnen en zo samen verder te groeien met grondwerk zoals Parelli.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:55

Zorg ervoor dat je er veel tijd insteekt, kies nooit voor de "quick fix" en hou vol..... Dan heb je een prachtig programma in handen!
Succes Lachen

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:10

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met level 1 en het kost inderdaad veel tijd maar het is zeker de moeite waard. Veel plezier!