longeer tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leniejj

longeer tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:10

heeft iemand nog tips voor het longeren.. hij moet ook meer spieren krijgen
op zijn kont heeft hij ze wel maar de rest van zijn lichaam niet.. op het moment mogen we niet rijden omdat het zadel niet goed is..
ook krijgt hij therapie omdat hij helemaal stijf/vast zat..

Snoevie

Re: longeer tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:03

neem eens een longeerles,ik heb het gister ook gedaan en er ging een wereld voor me open,je kan er ontzettend veel van leren.

en zelf aanklungelen is nooit goed,dus,mijn tip van de dag: ook met longeren goed les nemen om het te leren

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:14

Zelf longeer ik altijd met dubbele lijnen, maar dit moet je wel leren. En is niet voor ieder paard geschikt.

Longeerles is echt een uitkomst, heb ik ook genomen. Je instructie kan je daar vast bij helpen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:27

Ja met dubbelen lijnen kun je een hoop spiertjes mee trainen,
Gewoon handwerk kun je ook heel veel spiergroepen bereiken en waarom moet er perse een zadel op , als het niet past dan kun je toch zonder rijden?? en de oefening die je vanaf de grond gedaan ehbt vanaf de rug uitleggen , is voor je eigen zit ook nog eens heel goed,

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:47

-> LO

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 10:17

midgie schreef:
Ja met dubbelen lijnen kun je een hoop spiertjes mee trainen,
Gewoon handwerk kun je ook heel veel spiergroepen bereiken en waarom moet er perse een zadel op , als het niet past dan kun je toch zonder rijden?? en de oefening die je vanaf de grond gedaan ehbt vanaf de rug uitleggen , is voor je eigen zit ook nog eens heel goed,

op het moment rijden we ook niet op hem.. omdat het zadel niet goed is..
hij krijgt een heel nieuw zadel..

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:22

Je hebt verschillende hulpmiddelen om je paard te longeren. Zelf wissel ik het dan ook altijd af. Vraag idd aan je instructrice of die je wilt helpen, zou niet zomaar klakkeloos beginnen. Die kan je misschien ook helpen met het vinden van de juiste hulpmiddelen hiervoor.
Ik zelf gebruik de dubbele lijn, de bijzet en de pessoa en dat afgewisseld. Verder doe ik ook vaak balkjes, zodat ze leren tellen, benen optillen en strekken.
Succes ermee.

Trouwens rijdt je nu dan niet zonder zadel, omdat ie op het moment ook last heeft van z'n rug van dat zadel? Anders misschien eens een fysio er naar laten kijken ofzo.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 10:31

Jojet schreef:
Je hebt verschillende hulpmiddelen om je paard te longeren. Zelf wissel ik het dan ook altijd af. Vraag idd aan je instructrice of die je wilt helpen, zou niet zomaar klakkeloos beginnen. Die kan je misschien ook helpen met het vinden van de juiste hulpmiddelen hiervoor.
Ik zelf gebruik de dubbele lijn, de bijzet en de pessoa en dat afgewisseld. Verder doe ik ook vaak balkjes, zodat ze leren tellen, benen optillen en strekken.
Succes ermee.

Trouwens rijdt je nu dan niet zonder zadel, omdat ie op het moment ook last heeft van z'n rug van dat zadel? Anders misschien eens een fysio er naar laten kijken ofzo.

nee nee we gaan er echt niet op.. hij krijgt manuele therapie..

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:43

ik kreeg toen mijn paard last had van haar rug de tip om te gaan longeren met een pessoa. je moet wel de werking ervan weten, en misschien dat je iemand kunt vragen om dat uit te leggen, zodat je weet wat je aan het doen bent.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:22

Probeer hem aan de long over kavaletti's te laten lope