Vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicoleee

Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:03

Ik wil graag een boek gaan kopen over vrijheidsdressuur en hoe je alle bepaalde kunstjes aan kan leren en waar je mee moet beginnen en waar ook de basis in staat. Weet iemand een geschikt boek die ik zou kunnen kopen? Lachen En als je een boek noemt, graag de schrijver erbij vermelden. En zeggen wat er allemaal in voor komt. Bedankt!

x

Amable

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:39

VD boeken die interessant zijn:

- Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten door Miriam Nieuwe Weme (Echt een aanrader en makkelijk verkrijgbaar!)
- Clickertraining voor paarden door Barbara Schöning (Simpel boekje, erg basic. Heb ik bij de slegte gehaald)
- Grondwerk, van spelen tot gymnastiseren door Inge Teblick (Goed boek, maar gaat wel meer over clickertraining dan VD)
- Paardenschool Nathalie Penquitt (Prima boek, werkt zonder clicker en moeilijk verkrijgbaar, alleen 2dehands)
- Circuskunstjes met paarden Nathalie Penquitt (goedkoop, maar door de weinige info die erin staat eigenlijk duur)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:17

Amable schreef:
VD boeken die interessant zijn:

- Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten door Miriam Nieuwe Weme (Echt een aanrader en makkelijk verkrijgbaar!)

Inderdaad een aanrader!
Er staan allerlei kunstjes in, zoals steigeren, liggen, compliment, apporteren, buigen, zitten, knielen, jambette, spaanse pas, kleine kunstjes (kusjes geven, kleuren herkennen, lachen, ga zo maar door) en nog veel meer.
Ook de basis staat volledig uitgelegd, zoals het parkeren etc. Lachen
Ik dacht dat je het voor ruim 33 euro kon bestellen op de website (http://www.vrijheidsdressuur.info).

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:55

Wat leuk.
Ik denk dat ik die ga bestellen.
Heel erg bedankt! Knipoog