[AR] SGMW Horst met Ardo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

SGMW Horst met Ardo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:56

Afgelopen zondag zijn we afgereist naar Horst om daar een SGMW te rijden. Dit was de eerste officiële wedstrijd voor ons. Omdat Tamara (Ardo_iggy) zwanger is, mag ik een seizoen starten met Ardo.
Helaas staat hij iets te ver weg om vaak te trainen, dus van de dressuur hadden we dan ook niks verwacht. Dat werd ook niks. (74 strafpunten). De vaardigheid bleek toch iets anders rijden dan met 2 shetten.... Gewoon in volle galop er doorheen was voor mij bekend maar voor hem nog niet. Hierdoor begrepen we elkaar af en toe niet helemaal goed. Het resultaat: 2 ballen in een super snelle tijd Haha!
De marathon hebben we lekker rustig aan gereden. Niet raggen maar gewoon lekker ons rondje rijden. Het ging prima op een stuurfoutje in hindernis 6 na. Op de lange lijnen liet ik hem te los waardoor ik te laat instuurde op een bocht. Toen moesten we even een extra volte rijden.
Uiteindelijk hebben we gewoon heel lekker gereden! en nog 2 winstpuntjes binnen gehaald.

Tamara: Hartstikke bedankt voor de foto's en natuurlijk voor de super gave dag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ZEJA

Re: SGMW Horst met Ardo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:01

Wat is het toch een knappe vent met een super witte staart Clown

Maar het rijden ging super.
Volgende keer mag je weer. Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:56

Ziet er super gaaf uit Laura!!
En wat enorm lief van Tamara dat je met hem mag starten!!
Het ziet er flitsend uit.

Werd Ardo eigenlijk altijd al zonder beenbescherming gereden? Het valt me nu ineens zo op.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:14

Verleden jaar gereden we al zonder.
Hij heeft alleen om de achter benen springschoenen omdat hij nog wel eens met zijn hoef het wiel raakt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:27

Ziet er goed uit Laura! Het zal idd wel een omschakeling zijn. Veel succes het komende seizoen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:08

Ziet er goed uit Laura Lachen welke wedstrijden ga je nog meer rijden?

wel stoer dat je Ardo mag lenen van Tamara!

In elk geval succes!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:57

Bedankt voor de leuke reacties!

We rijden zowiezo nog in Schijndel en misschien nog een keer een oefenmarathon als het uitkomt. We moeten natuurlijk rekening houden met Martien en de baby Lachen Als alles goed gaat sta ik oefenmarathon Tilburg weer bij Tamara achterop!

Ik vind het ook echt super gaaf dat ik weer een paar wedstrijdjes mag rijden. Volgens mij was Tamara zenuwachtiger dan ik Knipoog

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:36

Ik zenuwachtig hoe kom je er bij Schijnheilig Nagelbijten / Gniffelen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:38

Ohh... ik voelde hier al wat meer spanning in de lucht hangen. Maar dat kwam dan zeker bij jou vandaan Tamara?? Knipoog

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:41

Sjonniej schreef:
Ohh... ik voelde hier al wat meer spanning in de lucht hangen. Maar dat kwam dan zeker bij jou vandaan Tamara?? Knipoog

Nee hoor kwam niet bij mij vandaan. Clown

Maar dan zie je ,je pony door de hindernissen heen gaan en sta je zelf aan de kant dat is vreemdom te zien Bloos

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:44

Kan me er best wat bij voorstellen hoor Tamara!!
Jij kent je pony immers het beste en weet na die jaren samenwerking het beste hoe je met hem om moet gaan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:50

Maar Laura rijdt super netjes en mag dit jaar nog lekker van hem genieten.

En volgend jaar is hij weer van mij. Duivel

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:53

Hey stoere! Laura achter Ardo.
Ziet er goed uit hoor Ja

En hoe is't met Tamara? Al rond en gezond Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 00:13

Zo, die staart is witter dan wit joh! Lachen Hoe krijg je die in godsnaam zo mooi wit? Ik sta dan wel minstens een uur te soppen en tig keer shampoo er in en er weer uit spoelen....

Ziet er leuk uit zo, leuk ook dat je het even tijdelijk kan overnemen, al lijkt me dat inderdaad wel héel erg wennen, ineens zo'n 'grote joekel' in plaats van die kleine, wendbare shetten.

Merk je nu ook dat je 'anders' stuurt omdat het een grotere pony betreft? Natuurlijk ook wendbaar, maar wel op een andere manier dan de kleinere pony's lijkt mij....

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 07:52

We hadden een spul waar automonteurs hun handen mee doen. Een soort scrub leek het wel. Dat er in smeren, uitspoelen en toen nog een keer met shampoo.
Daarbij doet talkpoeder wonderen, hoewel we dat deze keer niet nodig hadden.

Ik stuur zeker heel anders, gewoon omdat deze pony heel anders is dan de mijne waren. Hij pakt veel meer druk maar kan zeker heel kort en vooral heel snel wenden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:03

Hmm, apart, nooit van gehoord, zowel dat 'automonteur spul' als talkpoeder....
Aangezien mijn broertje ook veel bezig is in auto/motorgarage's zal ik eens even vragen waar hij normaal gesproken zijn handen mee schoon maakt, hoe dat heet Lachen
En talkpoeder, dat 'poeder' je er gewoon in en dan uitspoelen oid? Omdat het niet vloeibaar is?

Op diverse foto's is inderdaad ook wel te zien dat hij zeker wel kan wenden Lachen Vind het dan ook altijd erg interessant om vooral naar het beenwerk te kijken; soms zie je paarden zich in een héle rare bocht wringen om toch maar die wending te halen. Die kracht die daarbij komt kijken ook.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:37

Ziet er harstikke netjes uit Laura! Vind het knap van je Ja Wie had je als groom??

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:40

Wauw! Gave foto's Laura! Ziet er super uit! OK dan!

En Tamara wat super dat je Ardo uitleent!

Laura; ben gewoon ff nieuwsgierig; vind je dit nu leuker dan met een 2span shetten? Of andersom?

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 18:10

Erik (Looymans) was mijn groom Lachen

Talkpoeder, gewoon wat je ook op babybilletjes doet zit er in. Gewoon voor de wedstrijd wat erin schudden en wit is de staart!

Ik vind het allebei leuk Vick. Met de shetten trainde ik natuurlijk veel meer dan ik nu met Ardo doe. Dus met de shetten had ik meer een band. Ardo is gewoon een hartstikke leuke pony om mee te werken. Ontzettend eigenwijs en hij heeft een overduidelijke hekel aan dressuur maar zodra hij 1 fluitje hoort leeft hij helemaal op.
Met de shetten was ik op een gegeven moment wel uitgereden natuurlijk en als ik niet was gaan studeren waren ze na een half jaar toch weg gegaan. Ik vind een shet (of iig de mijne) niet in klasse 3 thuis horen dus op een gegeven moment moet je dan overstappen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:26

Super zeg!

Ziet er goed uit voor de eerste keer!
Leuke ervaring!

Veel succes de volgende wedstrijden!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:37

laura2span schreef:
Ik vind het allebei leuk Vick. Met de shetten trainde ik natuurlijk veel meer dan ik nu met Ardo doe. Dus met de shetten had ik meer een band. Ardo is gewoon een hartstikke leuke pony om mee te werken. Ontzettend eigenwijs en hij heeft een overduidelijke hekel aan dressuur maar zodra hij 1 fluitje hoort leeft hij helemaal op.
Met de shetten was ik op een gegeven moment wel uitgereden natuurlijk en als ik niet was gaan studeren waren ze na een half jaar toch weg gegaan. Ik vind een shet (of iig de mijne) niet in klasse 3 thuis horen dus op een gegeven moment moet je dan overstappen.

Oke, leuk te horen dat je het allebei leuk vind. Was gewoon ff benieuwd Haha!
Kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment tegen grenzen aanloopt bij die kleintjes...