Friso kan de pas, en verder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Friso kan de pas, en verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:15

Yep, Friso kent de pas, een klein tikje met de zweep en 'Pas' zeggen. En hij steekt z'n voet af. Maar nu zou ik het leuk vinden als hij dat ook ohz deed. Kheb het geprobeerd, maar hij veroerd zich niet. En dan stap ik af, vraag het nog eens en hij doet het!

hulp..? Bloos

Karlijntjee

Re: Friso kan de pas, en verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:17

Volgt topic

Tiffanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:31

je kan eens op google zoeken naar site's waar vrijheids dressuur word uitgelegd. Hier word stap voor stap uitgelegd hoe en wat je moet doen. Meestal staat er ook wel op hoe je, je paard bijvoorbeeld in jouw geval de pas kan laten doen zonder dat je een tikje met de zweep geeft. Nog veel suc6 ermee! Knipoog

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:54

misschien als je iemand anders erop laat. Zelf ernaast gaat staan en dan de hulp geeft. Misschien dat dit werkt.. Hij is gewend dat je naast hem staat. Nu zit je er ineens op. Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 15:58

Oja, niet aan gedacht Haha! kan het wel eens proberen Haha! dankje!

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:17

Het kan zijn dat hij nog steeds je lichaamstaal nodig heeft, en het daarom niet begrijpt als je op zijn rug zit. Dan kan hij je immers niet zien. In dat geval zou ik gewoon nog wat meer oefenen tot hij echt goed op alleen het zweepcommando reageert. Vervolgens steeds iets verder naar achteren gaan staan tot het tenslotte ook onder de man lukt.
Het kan ook zijn dat je onder de man zijn been op een andere plaats aantikt, waardoor hij het niet snapt. Probeer eens op de grond uit of dit uitmaakt.
Mocht dit allebei niet helpen, dan zou ik nog wat verder oefenen tot hij het alleen op stemcommando kan. Dan zou op de grond of onder de man geen verschil moeten maken.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:22

Ik zweer echt dat Friso het ook zonder zweepje kan, wanneer ik ernaast sta. Als ik dan alleen 'pas' zeg doet hij het ook. Maar onder de man niet! Maar kan het wel eens proberen als iemand anders erop zit en dan vragen. Ik moet/mag er ook niet teveel van verwachten Knipoog

evita_loek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:06

Alinde kan het ook ohz,
Dan tik ik haar schouder/been aan met mijn tenen, en dan doet ze het.
Ze kan het inmiddels ook zonder het aantikken van mijn tenen, maar soms snapt ze het nog niet helemaal, en tik ik haar weer even met mijn tenen, en dan doet ze het, zowel links als rechts

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:03

Als je er op zit snoep in de hand even 2brokjes geven vragen op dezelfde manier en kijken of hij het doet.

Je kan ook iemand anders op zetten die het met een hulp aan geeft en jij er naast hoe hij het moet doen en de beloning geven die er op zit hebben ze het ook snel door.