WIe doet er aan NH en waarom??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

WIe doet er aan NH en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:58

Ik vroeg me af ei er allemaal en NH doet, maakt niet uit welke methode en wat daar de reden van is.
Bijv. als je een boek erover hebt gelezen, van een paard bent gevallen, etc.

Arabesk

Re: WIe doet er aan NH en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:27

Een groot deel van de mensen komt pas bij NH uit als ze problemen hebben met hun paard.

Ik ging aan de slag met NH omdat ik het maar onzin vond en wilde kijken wat het precies inhield. Mijn paard was al hartstikke lief en het ging allemaal probleemloos.

Toch vind ik dat NH voordelen heeft, je gaat op een eerlijkere manier om met het paard die beter past bij hoe een paard denkt en hoe een paard de wereld ziet.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:32

ik ben ermee begonnen om wat anders te gaan doen met mijn paard. gewoon lekker bezig zijn en een leuke afwisseling. en ik vond het erg interessant en was er wel benieuwd naar. mijn paard heeft ook een peesblessure gehad, daarvan zijn we nu nog aan het opbouwen, en in die tijd dat hij aan het herstellen was, ben ik me meer in nh gaan verdiepen en ook in het bitloos paardrijden. toen het weer kon met zijn pees ben ik les gaan nemen in nh van arabesk@bokt en nu zijn lessy en ik zo verslaafd dat we bijna iedere dag wel wat nh doen in de vorm van grondwerk en rijden.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:20

ik ben begonnen omdat ik een draak heb die overal dwars doorheen denderde en niet erg veel respect voor me had en dat ben ik nu aan het oplossen door middel van grondwerk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:21

Ben er iets van 10 jaar geleden mee begonnen nadat ik een demo had gezien van Emiel Voest. Toen ben ik er ook van alles over gaan lezen van Parelli en Roberts etc. Ligt wel een beetje aan je paard of het leuk is om te doen. Mijn vorige paardje, een dravertje, vond het helemaal niets. Die daarvoor vond het geweldig en Stan die ik nu heb is werkelijk een ideaal NH paard want hij luistert echt fantastisch (of ik heb het in de loop der jaren steeds beter geleerd hoor, dat kan ook natuurlijk Clown )

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:05

ik ben ooit begonnen met nh omdat ik een zeer bang, nerveus, gespannen paard heb, waar in het reguliere circuit eigenlijk nauwelijks specifieke oefeningen voor worden geboden. Daarom ben ik ook bij parelli uitgekomen, omdat ook in de nh wereld meer wordt gesproken over dominantie en respect, dan over angst. Parelli heeft een zeer uitgebreide theorie en praktijk gerelateerd aan angst bij paarden.
Ondertussen heb ik geen enkel probleem meer met m'n paard, maar ik volg nog steeds de verbeteringen van parelli, ben ondertussen verslaafd geraakt aan een constante uitbreiding van kennis Haha!