Wat voor grondwerk met niet ingereden paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_falko

Wat voor grondwerk met niet ingereden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:15

Ik ben al heel lang op zoek naar een IJslander. Waarschijnlijk hebben we er nu één gevonden. Een nog niet ingereden merrie van bijna 4 jaar. Ik wil graag beginnen met grondwerk voordat we haar in gaan rijden. Maar wat voor soort grondwerk is goed met zo'n paard?

Yana

Arabesk

Re: Wat voor grondwerk met niet ingereden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:24

Je kunt heel veel dingen doen. Zeker als je het paard straks gaat inrijden, grondwerk is daar eigenlijk al een soort voorbereiding op.

De seven games van Parelli zijn een leuke start en ook leerzaam voor ruiter/eigenaar en het paard.

Het paard leren wijken voor druk is de basis van heel veel grondwerkoefeningen en straks maak je er bij het rijden ook gebruik van.

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:47

zelf ben ik begonnen met loswerken, en de basis van het grondwerk.
vervolgens zijn we de cirkels aan de enkele lange lijn gaan doen, daarna de dubbele lange lijnen en tot slot met de dubbele lange lijnen in menpositie.
wel heb ik hier les in gehad, omdat ik niet zelf wou gaan aanvogelen zeker niet bij een jong dier.

de seven games van parelli schijnen oko erg leuk en goed te zijn, maar daar ben ik verder niet me bekend..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:26

Ik zou idd beginnen met de 7 games van Parelli. Paard leren wijken voor druk. En als je nu met die 4 jarige al aan de gang wilt, waarom laat je dan niet beleren voor de kar?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:31

ik denk dat je al het grondwerk al kunt doen wat je maar kunt verzinnen? ik zou iig niet weten waarom niet...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:12

Kijk even of je het boekje Paardenschool van Natalie Penquitt kunt vinden, daar staan allerlei leuke en nuttige oefeningen in. Een behoorlijk aantal daarvan is heel geschikt voor een jong paard, staat ook duidelijk aangegeven. Uitgegeven door Tirion, ik weet niet of het nog gewoon in de handel is of dat je tweedehands moet kijken.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 06:50

de 7 games van parelli, die doe ik nu ook met mijn 4 jarige, maar je moet wel uitkijken dat je niet te lang blijft hangen...
de mijne vond alles saai, maar ik was gewoon saai Tong uitsteken nu we meer met opstakels en grotere uitdagingen hebben gaat het heel goed Tong uitsteken