maar zij is ook erg snel afgeleid. We zijn nu bezig met de basis en ze lijkt het nu al niet te snappen.
Stap en halt doet ze keurig en terug doet ze nu al zonder dat ik haar aanraak of haar vasthoud. Maar
dit had ze voor een deel al geleerd. Ik doe dit 1x in de week een trainingssessie van 15 minuten.
De problemen:
* De draf vertikt ze, ze verruimt haar stap enkel en houd haar hoofd heel hoog.
* Het is een heel aanhankelijke merrie die dus niet blijft staan bij 'blijf'. Telkens toch nog stiekem een stapje. En ik kan het 100x herhalen, ze begrijpt het gewoon niet. En om haar niet te vervelen doe ik het niet zo vaak na elkaar maar in een trainingssessie van 15 min wel 2 á 3 keer.
* 'komen' kan ik dus niet echt oefenen.
* Ik doe alles met clickertraining en ze begrijpt ook zodra ik klik dat zij iets lekkers krijgt. Maar hierdoor wordt ze wel heel happerig. Als ik dan oefen dat ze niet mag eten, doet ze het wel redelijk maar als we dan bezig zijn doet ze het weer. Dan click ik en wil ik haar belonen, maar meteen wordt ze dan heel happerig. Moet ik haar belonen omdat ze iets goed heeft gedaan of moet ik negeren omdat ze weer zo happerig wordt?
* Om haar niet te gaan vervelen wilde ik wat simpele kunstjes aan gaan leren. Ik wilde beginnen met de pas. Ze kan alleen die zweep niet aan haar been hebben. Dan gaat ze lopen, vooruit of achteruit.. Ze tilt haar been wel op maar loopt dan aan..
Wie o wie kan mijn vragenlijst beantwoorden?