Om te beginnen wil ik zeggen dat het (thuis) een brave pony is die super op de stem loopt. Hij kan best heet worden maar is goed betrouwbaar en loopt vaker zonder oogkleppen.
Voor het mennen heb ik gewoon een stalhalster genomen, de neusriem aan de onderkant met een sperriemje verbonden zodat deze niet omhoog kon kruipen en een touwtje kruislings onder de kaken door over de nek waar ik het leidsel aan gemaakt heb.

Voor ik ben gaan mennen eerst even op de lijnen rond gelopen. Dit gaf een goed gevoel en ik durfde wel aan hem voor de kar te zetten.
Hij stapte braaf rond en ook het draven ging prima.
Dressuurmatig rijden vond ik toch lastiger omdat hij minder snel nageeflijk is. Natuurlijk zullen ze het ook moeten leren net als je met bit ook doet maar verhoudingsgewijs heb je toch minder te vertellen. Een echte trainingsmethode is het voor mij dan ook niet.
Gewoon een beetje rond tuffen is op deze manier goed mogelijk met een braaf dier maar dat kan volgens mij ook net zo goed met een bit als je toch niet veel aan de mond hoeft te komen.
Een groen dier zou ik er zeker niet mee beginnen en zal het verder zelf denk ik ook niet veel gebruiken.
Maar het was wel leuk om het eens te proberen, maar weet waar je aan begint!!

het ziet er goed uit.