Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RedPassion schreef:Ik zal wel weer hopeloos achterlopen, maar wat zijn HIT-actief stallen?

Onze manege heeft geen weidegang, en dat resulteerde soms in het feit dat manegepaarden braaf hun rondje liepen en voor de rest de tijd doorbrachten op stal.

MaaikeUshi schreef:Tussen 'Rotterdam en Delft ligt ook een HIT aktief stal. Bovendien slijten de hoeven in de HIT actief die ik heb bezocht erg snel, ze liepen allemaal op ijzers!! Kwam door het zand blijkbaar of zoiets?
bij de mogelijkheden die jij geeft. Mijn paarden hoeven niet per se in een actiefstal maar ik wil ze wel per se zomer en winter 24 uur buiten hebben staan. Mij maakt het dan eigenlijk niet uit in wat voor soort stal dat dan zou zijn. 

. Dat levert behoorlijk veel uitlaatgassen en fijn stof op, ik vraag me af of dat opweegt tegen de "meer natuurlijke" huisvesting. Arabesk schreef:OJa het voordeel van een hITactiefstal boven gewoon 24/7 buiten , is dat de paarden véél meer bewegen en dat is goed voor een paard.
oomens schreef:Arabesk schreef:OJa het voordeel van een hITactiefstal boven gewoon 24/7 buiten , is dat de paarden véél meer bewegen en dat is goed voor een paard.
Misschien ben ik wel heel dom, maar waarom zouden paarden die gewoon in een groep 24/7 buiten staan minder bewegen dan paarden in een HIT-actiefstal?