Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

).
MaaikeUshi schreef:Dat zou je dus als je het echt goed wilt doen ook moeten doen ook al voer je brok bij....
moonfish13 schreef:pavokoek kan ook daar zit als het goed is ook alles in.
ikowtje schreef:Als mijn paard snachts op stal ga, is dan bijvoeren noodzakelijk of niet?

Waratje schreef:Een liksteen volstaat niet voor de volledige behoefte aan mineralen, om het over vitamines en andere zaken maar niet te hebben.
Er is in NL feitelijk geen ruwvoer beschikbaar dat volstaat als enige voer om een paard gezond mee te houden. Er is altijd een tekort aan het één of ander. Wil je het goed doen, zul je met regelmaat monsters van je ruwvoer moeten laten analyseren en daaruit berekenen wat je moet bijvoeren.
. SIEMxFUNNY schreef:Is er ook een verschil met oudere / jongere paarden? (van mij is bijna 24, maar nog vollop in beweging)
(vroeger 2 handjes, nu 4 handjes) Met ruwvoer ben ik nu ook wat scheutiger, ze mag nu op een vettere wei en krijgt in de winter naast ruim hooi eventueel bietenpulp (deze winter niet nodig geweest). Wel geef ik een hoogwaardig supplement erbij voor de mineralen balans (ultimate balancer van Dodson & Horrell).