Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Roosje1987 schreef:Hij wordt eind april 5 jaar maar heeft er helaas al aardig wat training voor de koers op zitten. Voor het eerst op mijn eigen paard, met een boomloos testzadel, maar ik zit er inderdaad echt heerlijk op! Dat wordt genieten, en volgens mij vindt het vic het zelf ook nog best leuk!

Roosje1987 schreef:omdat hij bij elke aansporing denkt dat hij moet lopen tot hij erbij neervalt, en omdat hij blijft racen als er andere paarden in de bak zijn. Ook wil hij meteen alles geven, wat hem spierpijn bezorgt
Maar dat neemt niet weg dat het een extra uitdaging is. Als er wordt gezegd 'dat slaat nergens op', vind ik dat niet helemaal kloppen. Vind ik zowieso geen prettige uitdrukking.
Leuk dat hij het zo goed oppikt.
(even beetje kort door de bocht
) Door de training zijn ze al veel gewend en zijn ze niet zo snel onder de indruk.
en heeft al die jaren lekker 24/7 buiten gestaan), van de andere kant merkte ik dat hij geestelijk en lichamelijk veel minder ontwikkeld was dan andere dravers van zijn leeftijd. Die zijn al zo wijs en werklustig. Hij moest echt nog zóveel leren, terwijl dat bij dravers die wel in training hebben gestaan al vanzelfsprekend is.