[AR] Waarde van deze menwagen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Waarde van deze menwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 19:12

Hoi mennende bokkers,

ik wilde mijn Tinker beleren voor de wagen, en nu heb ik mijn oog op een houten wagen laten vallen. De eigenaar van deze menwagen wilde wel ruilen tegen mijn hengstje dat te koop staat. Nu vroeg ik mij echter af of jullie weten wat deze wagen ongeveer waard zou zijn, want ik heb wel een prijs voor mijn pony in mijn hoofd, maar van wagens heb ik geen verstand!

Ook vraag ik me af of een tweewieler met houten spaakwielen op rubberbeslag wel zo handig is in het bos... Ervaringen?

Stuur even een pb'tje voor foto's van de wagen!

Alvast bedankt!

JoyCiej007

Re: Waarde van deze menwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:42

is 't niet handiger om de foto's direct in dit topic te zetten, zodat iedereen ze kan zien, en iedereen kan reageren? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:43

let wel op dat je je hengste wel een dier is en zorgt dat die niet in de handel komt...

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:26

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:33

Eerlijk antwoord:ik zou het niet doen,of misschien met bijbetaling van de 'wagenmeneer' Bloos ,het is een mooie wagen,hij omschrijft hem zelf als uit grootmoederstijd,maar ruilen tegen je paard,nee,ik zou het niet doen,paardje lijkt me wel meer waard als de kar.Ook lijkt de wagen me niet heel geschikt voor in het bos(vering/banden)Ik vind het meer een showwagen.In ieder geval heel veel succes met je beslissing,groetjes Linda
p.s,beetje off-topic,maar heeft je pony nou zo zitten schuren,het lijkt wel of hij een stuk van zijn staart en manen mist??

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:28

Het is een mooie wagen, maar ik zou hem nooit moeten hebben als enige koets. Zo op het eerste zicht lijkt het alsof hij in goede staat is. Maar hij is redelijk hoog, heeft volle wielen, is uit hout en 't is een tweewieler; verder is dit rijtuig niet echt geschikt om mee te gaan boscrossen...

Groeten, SuSEQ

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 04:27

ik ga met bovenstaand mee, dit is een show wagen en geen boscross wagen, daar moet je toch echt een marathon acjtige wagen voor hebben.

gewoon lekker eerst je paardje verkopen naar een nieuw adres en dan op zoek naar een leuke geschikte wagen voor die prijs, is zat hoor.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 05:42

Lachen Nee, hij heeft niet geschuurd, de manen zitten een beetje raar op de ene foto. Zijn staart is helaas niet zoveel van over want hij loopt bij een jaarling die staarten knabbelt...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:14

Niet doen als je in de bossen wilt rijden, is een show wagen. Deze wagen is ook niet geremd, dus niet echt geschikt voor beleren....De prijs voor deze wagen ligt zo rond de 500 euro. Bedenk ook dat hout wel onderhoud vergt! Een 2 wieler is trouwens wel prettig voor beleren. Maar kijk liever naar een stabiele wagen, een marathonwagen of zo, daar heb je denk ik veel meer plezier mee!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:15

Voor het beleren is deze wagen trouwens gewoon veel te hoog... Daarvoor ben je best af met een lage, iets bredere sulky.

Groeten, SuSEQ

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:27

Deze wagen moet je niet gebruiken voor boswerk! Dit is een super mooie wagen, een wagen om toerritjes mee te rijden, een wagen om mee te ringsteken, een wagen waarop je alleen piekfijn verzorgd mee rijdt.
Als je een recreatiewagen wilt, zou ik toch verder zoeken. Niet alleen omdat ik het super zonde vind om deze koets ervoor te gebruiken. Maar ook omdat er geen rem, geen vering, geen comfort op zit. Daarnaast is een 4wieler ook veel prettiger om mee door het bos te rijden.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:32

Sjonniej schreef:
Maar ook omdat er geen rem, geen vering, geen comfort op zit. Daarnaast is een 4wieler ook veel prettiger om mee door het bos te rijden.

Er zitten gewone halve ellipsveren onder, hoor... Lachen

Groeten, SuSEQ

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:34

Maar het verschil tussen deze vering en de vering van een recreatiewagen (die gemaakt is voor bosritjes) kan je na een paar minuten al goed voelen Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:58

Dat wel, maar ik vermoed dat dit nog steeds comfortabeler rijdt dan de tweewieler die ik gebruik voor het africhten. Die heeft namelijk helemaal geen veren. Lachen

Groeten, SuSEQ

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:43

Ik vind het een prachtige wagen, maar je pony is ook erg mooi, en ik ben zelf niet zo voor ruilen. Kun je niet beter je pony verkopen en van dat geld de wagen kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:58

Ik denk juist dat die man niet helemaal het besef heeft van de waarde van die twee wieler als hij de die wil in ruilen tegen jou pony.
Begrijp me niet verkeerd hoor, je pony zal ongetwijveld heel leuk zijn maar het is wel kruising en daarmee is hij minder waard. (iig niet meer dan 1500,- euro)

Het is een nette autentiqeu wagen, goed onderhouden en geschikt voor koetsen tocht, ringsteken etc. niet geschikt voor een Tinker, meer voor tuigers of zo.
Staat in de advertentie dat hij naar de koetsenbeurs gaat in Exloo, als hij daar verkocht word kan hij 2000,- euro aan dit wagentje verdienen.
Autentiqeu wagens zijn best duur, die heb je echt niet zomaar voor 500,- euro.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:29

Ik ga met mijn voorganger mee. Het is een super rijtuigje voor de echte liefhebber en is niet bedoeld om er mee door een bos te gaan crossen.
Maar daarentegen als je een goeie handel wilt hebben zou ik het toch doen. Als je dit karretje netjes verkoopt denk ik dat je er een strakke wagen voor terug kunt kopen. Meer dan de waarde van je pony.

L0r3nZz0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:14

Wat een gafe kruizing !!!!!!!! wat is je vraag prijs? mvg lorenzo

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:09

rubber beslag in het bos is niet ideaal. De wielen graven zich in het mulle zand. Daarom je keuze laten vallen op een wagen op luchtbanden.