[AR] Majoor in enkelspan voor de platte wagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Majoor in enkelspan voor de platte wagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:24

[paard] afgelopen zaterdag weer aangespannen gehad.
We wouden eigenlijk naar het bos maar dat vertrouwde mijn pa met [paard] nog niet.
[paard] heeft namelijk een hekel om door waterplassen heen te lopen. Laat het bos ook wat nattig zijn bij de ingang dus dat liedje ging niet door.

Hij heeft drie maal netjes stil gestaan met halthouden van 3 min. en dat was weer een goede leer voor hem.
Afbeelding

We reden wel langs de rand van het bos dus we hebben nog wel de heerlijk bossfeer gevoeld.

Afbeelding

Het was heerlijk weer en dat de beide paarden het lekker vonden om er zo even opuit te gaan kon je merken aan het proesten.

Afbeelding

Deze bos foto's maakte ik vanaf de twee wieler. Ik reed hier met [paard] op het fietspad (Er was geen fietser te zien dus dat kon zo mooi). Zo reed ik naast mijn pa met een stuk berm er tussen.
[paard] blijft overigens toch wel heel braaf ondanks dat ie [paard] op eens ziet voor bij draven. (moest even een stuk vooruit)

Afbeelding
Je kan zien dat hij hier zijn hoofd scheef houd maar dit is eigenlijk een moment van zijn hoofdschudden, dit doet ie dan om het speeksel van zijn mond te krijgen leip paard :cheese:

Afbeelding

JoyCiej007

Re: Majoor in enkelspan voor de platte wagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:28

't blijven mooie paardjes van jullie; Majoor is een echte knapperd Lachen ziet er goed uit zo, wel ben ik benieuwd wat er nou achterop die wagen ligt, bedekt met afdekzeil?

p.s. misschien een idee om hem aan waterplasjes/regenplasjes te laten wennen: zoek eens een zéér grote plas op, en oefen daar eens rustig op. Als je ze er vierkant voor parkeerd lijkt het voor het paard net alsof hij geen kant op kan, behalve rechtdoor dús er door heen. Rustig op je stem werken, heb geduld en moedig aan met 'lieve woordjes' zodra hij een pasje voorwaarts de goede richting op doet.

In mijn geval heeft het wonderen verricht; mijn merrie was er zo'n eentje die bij ieder beetje waterplasje op de weg opzij sprong of er overheen sprong; begrenzen met de zweep had geen zin, dus ik heb wel eens in de benarde situatie gezeten dat ze bijna bij een fietser op schoot sprong...

Zie ook profiel, daar staat het volgens mij ook.

Nu kan ik haar gewoon de meest grote en zelfs redelijk diepe plassen insturen, tijdens de marathon is de waterbak juist ontzettend leuk, dat spetteren in het water, en ik heb haar tijdens HDB 2007 in de marathon zelfs pal onder/door een soort fonteinsproeier kunnen sturen Lachen

Dus wie weet, misschien helpt het? Zie het wel vaker hoor, dat ze van die kleine regenplasjes een groot probleem maken, juist omdat ze zo klein zijn, dat het makkelijk is ze te ontwijken. Een hele grote plas, tsja.... da's een stuk moeilijker te ontwijken, hélemaal als je als paard tussen beide leidsels en evt. begrenzing met zweep wordt 'opgesloten'. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:37

Ghe ghe ghe ik dacht al er zal vast wel een eractie komen over wat er op de kar ligt.
Het gele wat je ziet uitsteken onder het zeil is de lange boom voor dubbelspan rijden.
Mijn vader heeft het voor de rest afgedekt omdat de wagen buiten staat.
Hij wil niet dat de wagen door al die regen weg rot Haha!
Dit is trouwens ook nog een ouderwetse boom want de paarden moeten deze dragen aan een brede halsriem.

Ik kreeg laatst ook al de tip om een steentje in de waterplas te gooien, waarom weet ik niet maar het zou helpen.
Nog niet uitgeprobeerd Tong uitsteken

Volgende maand wil ik hem mee nemen naar de ijsbaan, daar ligt veel water en wie weet dat hij er dan samen met de meiden wel in gaat.
Alleen dan span ik hem wel uit omdat ik niet weet of hij het wel kan trekken.

Verder willen we volgende maand hem ook in dubbelspan zetten met de oude merrie dan heeft hij wat minder kans om voor waterplassen op zij te gaan.

Bedankt voor je tip.

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:40

Ik vind het relaxt uitzien. Ik kan er geen commentaar op geven, want ik heb er geen verstand van.