Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het ff getemd worden
Ik heb sinds kort een nieuw paard die ik mag gaan uitbrengen voor mijn stage.
Het is een 2,5 jarige hengst (andalusier x kwpn).
Toen hij veulen was is hij 2 keer met het bekappen in het leven gesneden, door een mannelijke hoefsmid.
Nu is het probleem dus: hij is zeer bang voor mannelijke hoefsmeden. De hoefsmid van stal is nu 2 keer bij hem geweest, maar als het paard hem ziet aankomen schiet hij meteen in de stress en vertoont vluchtgedrag. Hij staat echt helemaal onder spanning en dat blijft hij ook tot dat de hoefsmid naar huis gaat. De geluiden van het bekappen en het beslaan van andere paarden geeft bij hem heel veel stress en spanning.
Ik zit hier wel een beetje mee, omdat ik, als hij beleerd is en doorgereden is, met hem wedstrijd wil gaan rijden en dan zal hij toch op ijzers moeten. En aangezien 95% van de hoefsmeden man is, zou ik jullie willen vragen om tips?
Hoe kan ik het vertrouwen, of eerder gezegt hoe kan de hoefsmid het vertouwen terug winnen van het paard?
Ik zat er ook aan te denken om evenementen in de gaten te houden waar ze probleem paarden zoeken, maar ik weet niet of dit wel een probleem is wat iemand zomaar kan oplossen. Het heeft na mijn idee te maken met het vertrouwen terug te winnen van het paard.
Iemand tips of ideeen?
Alvast bedankt!
Maar dat moet je verder zelf weten natuurlijk. 
Maar dat lost het probleem natuurlijk niet op, hij zal toch bekapt moeten worden.. Gaat het met veel geduld ook niet over? Of misschien los in de bak terwijl ze daar naast een paard bekappen, dan kan hij het goed bekijken en toch rennen, misschien komt hij er dan achter dat het geen nut heeft? Ja ik weet hetook niet hoor, verzin hier ook maar iets! Iig veel succes ermee!