[AR] shet-> sulky/4wieler?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

shet-> sulky/4wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 20:36

Hallo,
Wat raden jullie aan om met een shetlander te mennen?
Recreatie.
Beter een sulky(2wielig) of beter met een klein 4wielig karretje?
En ook graag waarom. Bloos
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door fabiee op 25-03-08 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

bontegevaar

Re: shet-> sulky/4wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:42

Als je echt lekker wil rijden 4 wielig. Ik gebruik mijn sulky alleen voor dressuren (en dan heb ik het over de veel gebruikte 'shetten sulky') Heb je een degelijke sulky dan maakt het niet veel verschil.

Marietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:01

ik rijd met mijn shet met de sulky, ik heb daarvoor gekozen omdat deze lekker licht zijn van gewicht, en aangezien ik lange stukken rijd is dit wel prettig voor hem, ook kan een sulky niet gaan scharen mocht je pony te scherp draaien, of achterwaaards gaan en dan draaien, om ze ermee te beleren vind ik zelf erg fijn, zit zelf ermee nog in het begin stadium maar gaat perfect, wel zou ik kiezen voor een beremde, voor stilstaan is het net iets fijner als je pony voelt dat hij niet zo makkelijk weg stapt (als ze op hol gaan heb je toch niks aan die rem) en als je bv bij ons van de dijk afgaat, is het fijn als ik mee kan remmen en de pony niet ineens het hele gewicht tegen zijn kont aan krijgt

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:12

Ik heb zowel een (stevige) tweewieler als een vierwieler.
Eigenlijk rijd ik zelf liever met de tweewieler. Mijn shet voelt dat ding nauwelijks achter zich aan en ze kan er lekker hard mee uit de voeten. Kan er ook makkelijk met 2 volwassenen op zitten.

Let wel op bij een tweewieler dat hij stevig is, goede beenruimte bied, verstelbare wielen heeft voor balansbepaling. Is dat allemaal in orde, dan zul je veel plezier beleven aan je tweewieler.

Hier even filmpje van onze tweewieler:
http://www.filmpjes.nl/bekijken/40616-I ... %252F21900