mijn shetlander trapt aan de lange lijnen
en dan bedoel ik niet speels maar echt gemeen om van mij af te komen en mij weg te jagen ofzo
nu is mijn vraag:
wat moet ik doen als die dat doet?
hoe zorgen dat die het niet meer doet?
Groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sandra1986 schreef:misschien kun je iets concreter zijn?
wanneer trapt hij?
wat doe jij op het moment?
wat is het voor pony?
hier kan ik niet zoveel op zeggen
roxxxiejjj schreef:waraom trapt hij?? vanaf onze pc kunnen we niet weten waarom en hoe hij trapt(gemeen of gewoon speels;))

roxxxiejjj schreef:en wanneer doet hij dat? als jij hem een tikje geeft of wegstuurd?
ja ik dacht longeren. maar waarschijnlijk vindt ze het gewoon eng dat je achter haar loopt en weet ze niet wat je gaat doen. een paard kan jou niet zien als je achter haar staat. en dan kan je denk ik beter oefenen met naast haar en iemand anders voor hara lopen. daarna jij naar achter. en iemand anders voor haar. roxxxiejjj schreef:oja ik dacht longeren. maar waarschijnlijk vindt ze het gewoon eng dat je achter haar loopt en weet ze niet wat je gaat doen. een paard kan jou niet zien als je achter haar staat. en dan kan je denk ik beter oefenen met naast haar en iemand anders voor hara lopen. daarna jij naar achter. en iemand anders voor haar.
roxxxiejjj schreef:en niet straffen van achter haar. want dta maakt hara dan waarschijnlijk nog banger. probeer ook met poetsen enzo vaak achter haar langs te lopen. (wel met hand op der kont en zachtjes tegen hara praten) veel succes!