ik heb een verzorg-paard genaamd Peres dat nog al aardig sterk is, hij hoeft z'n nek er maar op te zetten en hij wint van je.
En het gaat nu alleen nog maar om het longeren, want in het park breekt hij niet meer los.
Het longeren is het een draak! bij mij breekt hij los, bij de eigenaar ook maar ook gewoon een tijdje dat goed ging.
en tijdje terug best lang geleden ging de eigenaar van me andere vz-paard peres longeren, maar zelfs bij haar brak hij los.Nu ging ik zaterdag hem longeren, maar het was al lang geleden dat hij echt is gelongeerd, nu kon ik het zelf alleen niet meer vol houden, als ik de longeerlijn weer pakte nou rondje braaf en ja hoor zodra hij op een punt is waar hij recht door ken rennen doet hij dat ook meteen. Heb vaak gehad dat ik het optijd doorhad en genoeg kracht om terug te trekken en dat hij weer op een rondje kwam. maar hij doet het tot het is gelukt en dan blijft hij helemaal aan de gang.
Vroeger ging het ook slecht, toen heb ik wat grondwerk gedaan en op een gegevenmoment na lang niet longeren had ik hem gelongeerd en dat met een halstertje! en dat ging gewoon super dat ging een paar keer goed. Nou heb ik dat ook alweer paar keer gedaan alleen ging dat ook gewoon niet super meer.
Tuig om doen heeft geen nut breekt hij net zo hard mee los.
kleiner bakje ook geen nut doet hij het ook net zo goed.
Zelf lijkt het alsof dat als dresuur op het moment super gaat longeren gewoon 10 keer niks is.
longeren super gaat het dresuur aardig k.ut ging.
en denk omdat het winter periode is, want toen het zo super ging met longeren aan het halstertje was het zomer.
maargoed een paard moet ook gewoon kunnen longeerd worden in de winter.
Nu zal er vast gezegt worden over grondwerk, maar zijn er ook nog andere tips.

Hoe jij het misschien anders oplost met je paard of pony.
edit als het verkeerd staat zou het dan verplaatst kunnen worden, er zijn zoveel forum delen waar iets kan geplaatst worden