[AR] Saddle chariot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Saddle chariot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 13:01

Heeft iemand ervaring met dit karretje?
Het schijnt een veilig wagentje te zijn, met name voor beleren (volgens de ontwerper...).
Op de web site staat ook een foto hoe hij het paard los krijgt en zelf van de kar stapt in één beweging (soort "nooduitgang").
http://naturaldriving.co.uk/content_home.php

Liezel1

Re: Saddle chariot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:04

ziet er heel apart uit...
voor het beleren zal het ongetwijfeld makkelijk zijn.. het is waarschijnlijk niet zwaar, erg wendbaar en je springt er zo vanaf als er iets aan de hand is...

maar nou juist over dat laatste zit mij iets dwars... ik denk dat je nergens blijft mocht je pony aan de kletter gaan. Waar hoe je je aan vast? hoe blijf je op de kar staan bij onverwachte bewegingen?
is hij ook niet érg wendbaar, hoe zit het met de stabiliteit bij opzij springen etc?

een sulky is ook een 2wielig wagentje, maar is denk ik wel prettiger als je pony ineens besluit dat hij een tandje harder wil...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 13:10

Liezel1 schreef:
maar nou juist over dat laatste zit mij iets dwars... ik denk dat je nergens blijft mocht je pony aan de kletter gaan. Waar hoe je je aan vast? hoe blijf je op de kar staan bij onverwachte bewegingen?
i

Als ik het goed heb gezien bevind er zich vóór de menner een metalen beugel.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:26

Heb even vlug gekeken, het is weer eens iets totaal anders dan we gewend zijn. De "koetsier" staat zo te zien ook met zijn achterwerk ergens tegenaan, soort beugel die net onder de billen loopt. Fietszadel vind ik helemaal niks, lijkt me alleen maar in de weg zitten. Dat je de hele handel in één klap los kan gooien vind ik wel te gek, vergelijkbaar met de situatie wanneer je van je paard valt. Met die hele brede wielen lijkt hij ook wel stabiel te zijn,
Ik zou het best eens (met zijn pony Haha! ) willen proberen....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:17

Raar ding zeg.
Ik twijfel of het wel zo 'veilig' is.
Volgens mij wordt je zo van dat ding gelanceerd wanneer je paard een beetjes snel wendt of draait.

Dan zie ik toch liever een degelijke sulky achter het paard Ja

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 02:43

Te kleine wielen, te weinig bodemvrijheid, niet breed genoeg (en dus minder laterale stabiliteit), zadel (imo) niet gemakkelijk, ingewikkeld bevestigingssysteem... Ik ben er niet zo wild van.

Maar misschien valt het allemaal nog wel mee en is het reuze; dat weet je maar als je er eens mee aan het werk geweest bent. Lachen

Groeten, SuSEQ

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:32

Ik heb inderdaad ook mijn twijfels over die eerste drie punten van je, Suseq. Vandaar dat ik nieuwsgierig was of iemand dit ding in de praktijjk heeft geprobeerd. Maar misschien worden ze niet eens in Nederland verkocht.

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:42

Ik verkoop ze,
ikw eet na 2 jaar later;) maar ik verkoop ze, zijn echt ideaal en zo slecht nog niet, ik heb de nieuwste versie klaar slaan!
Ze zijn VA 1800 euro maar het veiligste wat je kan wensen voor je dier en jou. Het is met 1 seconde ontkoppeld van je paard doormiddel van een trekbeweging en dan laat alles los.
Het is een bijzondere ervaring er mee te rijden, maar je kan overal wel er mee rijden, strand, bos, verharde wegen, over bermen, wegen, alles!

Bij intresse kan ik wel wat regelen,

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:46

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:35

Lijkt me een groot nadeel dat ze vrij laag lijken te zijn..
Dus als je een groot paard hebt zie je weinig van wat er voor je gebeurt..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:50

wat een vreselijk naar filmpje...... en als die kar zo makkelijk los kan.... gebeurt dat dan niet te snel per ongeluk??

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:54

Hier een slotje omdat dit wel heel erg oud is.