Ongelooflijk. Ik ben er nog steeds van ondersteboven. Ik heb gewoon een eigen paard! Een uitgekoersde draver nog wel. Dit zijn ongeveer de laatste dingen die ik had kunnen verwachten maar het is echt waar. Ik volg al een aardig tijdje lessen en heb paarden verzorgd. Maar een eigen paard zat er om financiele redenen niet in. En als het zou kunnen, zou een draver wel het laatste zijn waar ik aan zou denken. Nu, dankzij mijn nieuwe baan, lieve moeder die mij steunt in mijn eigen kosten en mijn oom die voor mij een paard heeft gevonden is het dan toch gebeurd!
Ik realiseer me dat het me behoorlijk wat tijd zal kosten en dat ik aardig wat hooi op mijn vork neem voor een eerste paard. Maar ik heb er alle vetrouwen in. Het klikte meteen zo goed, hij is precies goed, alles klopt gewoon.
Hij staat nu sinds afgelopen dinsdag avond hier in de buurt gestald en het gaat ontzettend goed. Hij is erg rustig, en je ziet hem genieten van zijn vrijheid. Eindelijk, hij hoeft niet meer! Natuurlijk krijgt hij nog wel zijn beweging maar het hoeft allemaal niet meer zo snel en hard. En de rustige benadering werpt al meteen zijn vruchten af. Zie dit filmpje van woensdag (de dag nadat hij is aangekomen). Vandaag liep hij over het erf ook al zo mee, uiteraard wel voor de veiligheid een touwtje eraan, maar die hing los.
http://nl.youtube.com/watch?v=B_-ogtaw6Vc
Zijn er hier mensen die een uitgekoersde draver hebben omgeschoold tot recreatiepaard? En hebben jullie dingen ervaren waar ik op zou kunnen letten? Uiteraard krijg ik wel begeleiding!
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 21-03-08 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt