hoe leer ik mijn pony vd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

hoe leer ik mijn pony vd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 12:29

Hee, ik wil met mijn pony ook vd gaan doen omdat afwisseling erg belangrijk voor haar is.
Maar ik zal echt niet weten hoe ik het zou moeten leren..
Weten jullie waar ik informatie kan vinden?
Iets kan downloaden op internet?
Ik hoor het graag! Haha!
x

Somebitch

Re: hoe leer ik mijn pony vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:32

Misschien is het verstandig om eerst de FAQ van dit forum te lezen. Slapen

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:40

Ik zou ook eerst even de FAQ van dit forum lezen en pas een topic openen als je dan ook nog vragen hebt Lachen Succes

Corinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:49

Begin met een boek over vd te kopen/lenen. Dan kan je al dingen erover lezen en dan begin je zelf met de makkelijkste dingen en dan kan je vanzelf moeilijkere dingen gaan doen

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 18:04

Corinta schreef:
Begin met een boek over vd te kopen/lenen. Dan kan je al dingen erover lezen en dan begin je zelf met de makkelijkste dingen en dan kan je vanzelf moeilijkere dingen gaan doen

Dankje wel Haha!
Ik heb alleen een probleem.. mijn ouders vinden het een beetje onzin in mag er dus het liefst geen geld aan besteden. En zelf denk ik ook van ja, je kan het ook downloaden op internet lijkt me..
Dus weet iemand waar je het op internet kan downloaden??

En als ik het blok wil gaan leren.. Waar moet ik dit dan op doen? Want op een waterbak kan het niet ivm die niet van mij zijn. Sto balen kan ook niet, want wij hebben op stal van die hele grote balen zeg maar.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:42

Ik denk dat je je niet realiseerd wat VD precies inhoudt, evenals je ouders. VD is trainen, je paard nieuwe dingen leren. Dat is iets totaal anders als rijden want dat kent je paard al, daarin leer je hem niets nieuws. En de nieuwe dingen die je hem wellicht leert doe je onder begeleiding van een instructeur.

Ik vind dat je er erg lichtzinnig over denkt met een opmerking als, "tja, ik kan het ook op internet downloaden". Ik zie het vervolgtopic al komen met in het gunstigste geval "mijn paard snapt er niets van of is dom" of "mijn paard misbruikt de dingen die hij geleerd heeft." Het beste kan je beginnen me VD met begeleiding, zoniet, lees je dan iig heel goed in zodat je weet waar je aan begint.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 08:57

Ja maar dat is dus het probleem, ik mag er geen geld aan uit geven. En vriendinnen van mij die hebben een heel boek van internet. Dus waarom zou ik dit niet kunnen?

Shantiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:14

vraag dan aan je vriendinnen waar ze dat vandaan hebben.

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:38

kijk eens op vrijheidsdressuur.nl daar staat veel informatie en duidelijk uitgelegd!
succes!