Ik zit met een groot probleem..
Een paar maanden geleden heeft mijn vader een verwaarloosde pony gekocht. Een c-pony, schimmel, 10 jaar inclusief zomerexceem. De bedoeling was dat ze weer helemaal opknapte (ook graag beleren) en dan wou m'n vader haar verkopen of misschien ook zelf houden.
De eerste dag dat ie bij ons was merkten we al dat er iets was met haar.. Je kon haar niet gewoon aaien, want dan beet ze direct naar je. Mijn vader (soms een beetje boerig
) heeft haar een paar keer een tik verkocht en ze bijt hem niet meer. Ik heb haar nog niet echt een tik verkocht, maar wel steeds laten merken dat ik niet bang was en dat ik de baas was. Ik hoopte dat ze dat op den duur zou begrijpen... Niet dus.Het is nu een paar maanden verder en we boeken niet echt vooruitgang. Als Snowy in de bak staat met de andere pony's wordt ze altijd uit de groep gejaagd en niemand kan haar gewoon pakken of aaien..
M'n vader verliest een beetje zijn geduld en zegt dat als het niet snel verandert, hij haar naar het slachthuis brengt.. Dit wil ik natuurlijk helemaal niet, dus ik wil het zo snel mogelijk goed maken! De dagen worden langer dus ik heb meer tijd voor haar..
Nu is mijn vraag aan jullie, wat kan ik het beste doen? Ik dacht zelf aan een join-up of T-touch.. omdat ze echt nooit ontspant als je haar over de hals aait en ze valt ook wel eens mensen aan.. (gisteren viel ze nog een meisje aan).
Liefs, Kelly-Janine

).