les in Iberische Klassieke dressuur/Californisch westernrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indiana79

les in Iberische Klassieke dressuur/Californisch westernrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:42

Het lijkt me misschien leuk om in de (nabije) toekomst rijlessen te gaan geven en daarvoor een opleiding te gaan volgen. Nu heb ik geen enkele ervaring in het lesgeven en ik weet niet of ik het ook echt leuk vind om te doen en of ik mijn kennis ook goed kan overbrengen, want dat is ook weer een vak apart natuurlijk, alhoewel je dat ook wel leert op zo'n opleiding. Voor ik aan zo'n opleiding begin wil ik er dus achter komen of het ook echt wat voor mij is en daarom zoek ik een of meerdere personen die het leuk vinden om eens een les van mij te nemen. Er zijn verder geen kosten aan verbonden, hooguit wat reiskosten als je erg ver uit de buurt woont.
Ik heb ervaring in grondwerk met paarden (NH/Emiel Voest), aan de hand gymnastiseren en lange teugelwerk (mijn eigen paard kan alle zijgangen in stap en draf). En onder het zadel volg ik de methode van Claus Penquitt. Dit is een combinatie van Klassieke/Iberische rijkunst en Californisch westernrijden. Vanwege de ongedwongen en ontspannen manier van rijden zonder het paard in een bepaalde houding te dwingen leek me dit wel passen bij mensen die op een natuurlijke manier met hun paard bezig zijn, dus daarom heb ik mijn oproep maar hier neergezet.
Nou, ik hoor het graag als iemand belangstelling heeft.

liberty22

Re: les in Iberische Klassieke dressuur/Californisch westernrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:03

ik doe de opleiding academische rijkunst aan de acedemie van Bent Branderup heeft dit raakvlakken met elkaar???

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:53

Dat lijkt me echt gaaf! Ik woon in Hardinxveld, de buurt van Dord. Is dat ver rijden vanaf jou?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 14:32

Hardinxveld, dat is wel uit de buurt ja, ik woon in Drenthe.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 14:34

liberty22 schreef:
ik doe de opleiding academische rijkunst aan de acedemie van Bent Branderup heeft dit raakvlakken met elkaar???

Het is niet precies hetzelfde, maar het heeft wel raakvlakken.
De Klassieke rijkunst is van beide rijstijlen de basis en bij beide rijd je veel zijgangen.