ántislip / vacht onder boomloze pad , moet dat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

ántislip / vacht onder boomloze pad , moet dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:39

Hallo allemaal ,

Even weer een vraagje Knipoog

De pads die ik tot nu toe gezien heb , hebben allemaal antislip / symanova of nepvacht / schapenvacht aan de onderkant zitten.
Mijn vraag is of er eigenlijk ook pads zijn met een onderkant van "gewone" shabrak stof ?

Of blijft dat niet goed genoeg liggen of heeft het te maken met de (extra) druk verdeling ?

Waarom wil ik dat weten ? Haha!

Momenteel ben ik bezig met zelf een pad aan het maken voor onder mijn boomloze zadel.
Dit omdat ik nog ontzettend veel goede shabrakken heb liggen die ik gewoon te leuk vind om te verkopen Bloos

Als test heb ik nu een oud verkleurd sjabrak gepakt en zo'n oud nep bont shabrak.
Het bont shabrak heb ik verknipt en inlage vakken van gemaakt Haha!
Als ik ze nu op de juiste manier (met ruggegraat vrijheid) op het andere shabrak maak ..... tada 1x pad voor mijn boomloze zadel.

Als dat lukt wil ik ook de rest van mijn shabrakken gaan "verbouwen" Clown
Maar ik heb nog maar 1 bont shabrak liggen dus ik zou nog maar 1 shabrak kunnen verbouwen.
Ik heb wel nog zeker 2 verkleurde oude gewone shabrakken liggen. Die zou ik er ook voor kunnen gebruiken.

Maar wat ik me afvroeg is of dit dus niet zou gaan schuiven ? En of het de druk nog wel goed verdeeld ? Omdat die shabrakken dunner zijn dan die van nepbont. (de nep bonte heb ik gewoon op orginele dikte gelaten + de inlages erbij natuurlijk)

Wie kan mij helpen aan een antwoord ? Haha!

GeneralFlynn

Re: ántislip / vacht onder boomloze pad , moet dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:43

Als de pad net zo dik is als de originele pads,en er inlages in zitten kan het gewoon hoor,een gewone stof als onderkant.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:48

Volgens mij is de pad die ik nu aan het maken ben nog dikker dan een orginele Haha! Maar maakt niet uit , dat is alleen maar beter Knipoog

Fijn om te weten dat ik in ieder geval niet perse op nep-bont-shabrakken-jacht hoef te gaan Haha!

Desnoods kan ik een dubbele laag stof gebruiken Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 08:13

Hihi , nee dat maakt niks uit hoor op zich , welke stof je gebruikt. Maar de ene stof is natuurlijk wel glij-gevoeliger dan de andere stof. Het belangrijkste is het dat de pad de schoft goed volgt (dus geen kaarsrechte ruglijn) , dar er goede inlages in zitten , en dat de ruggengraatvrijheid niet te smal en niet te breed is.