Even weer een vraagje
De pads die ik tot nu toe gezien heb , hebben allemaal antislip / symanova of nepvacht / schapenvacht aan de onderkant zitten.
Mijn vraag is of er eigenlijk ook pads zijn met een onderkant van "gewone" shabrak stof ?
Of blijft dat niet goed genoeg liggen of heeft het te maken met de (extra) druk verdeling ?
Waarom wil ik dat weten ?
Momenteel ben ik bezig met zelf een pad aan het maken voor onder mijn boomloze zadel.
Dit omdat ik nog ontzettend veel goede shabrakken heb liggen die ik gewoon te leuk vind om te verkopen
Als test heb ik nu een oud verkleurd sjabrak gepakt en zo'n oud nep bont shabrak.
Het bont shabrak heb ik verknipt en inlage vakken van gemaakt
Als ik ze nu op de juiste manier (met ruggegraat vrijheid) op het andere shabrak maak ..... tada 1x pad voor mijn boomloze zadel.
Als dat lukt wil ik ook de rest van mijn shabrakken gaan "verbouwen"
Maar ik heb nog maar 1 bont shabrak liggen dus ik zou nog maar 1 shabrak kunnen verbouwen.
Ik heb wel nog zeker 2 verkleurde oude gewone shabrakken liggen. Die zou ik er ook voor kunnen gebruiken.
Maar wat ik me afvroeg is of dit dus niet zou gaan schuiven ? En of het de druk nog wel goed verdeeld ? Omdat die shabrakken dunner zijn dan die van nepbont. (de nep bonte heb ik gewoon op orginele dikte gelaten + de inlages erbij natuurlijk)
Wie kan mij helpen aan een antwoord ?